Noul Ford Puma, produs la Craiova este mult mai scump decât rivalii Dacia Duster, produs la Mioveni și bestseller-ul segmentului în Europa, Renault Captur. Vedeți în continuare o analiză comparativă de preț detaliată. precizăm că analiza este realizată pe baza prețurilor de listă din data de 12 martie și nu pe baza vreunei promoții sau a programului Rabla care nu a pornit la ora redactării acestui material.
Modelele luate în calcul sunt cu puteri și echipări comparabile cu mențiunea că unele echipamente opționale disponibile la Renault Captur și Ford Puma nu există la Dacia Duster.
Analiza de față a luat în calcul Dacia Duster TCe130 Prestige, Renault Captur TCe130, ambele echipate cu motorul turbo pe benzină de 1,33 litri în patru cilindri de 130 CP și Ford Puma 1.0 GTDI cu motorul turbo pe benzină în trei cilindri de 1 litru si 125 CP, toate motoarele fiind combinate cu transmisii manuale cu 6 trepte.
Așa cum era de așteptat, Dacia Duster pornește de la cele mai mici prețuri, versiunea TCE 130 în echiparea de top Prestige costând 17.700 euro. Renault Captur și Ford Puma au prețuri de bază apropiate, cu un avantaj pentru Renault care este mai ieftin cu 250 euro.
Surpriza apare la dotările opționale unde Ford Puma vine cu niște pachete foarte scumpe care măresc foarte mult prețul. Să le luăm pe rând.
La Renault Captur, farurile cu LED sunt standard, iar afișajul de bord digital de 10 inci și cel de tip portret pentru sistemul multiemdia de 9,3 inci costă doar 150 euro în timp ce la Ford trebuie să cumperi pachetul foarte scump Tehnologie ( include faruri cu LED și bord digital) care costă 1.400 euro.
De asemenea la Ford Puma sistemele de asistență nu pot fi cumpărate decât într-un pachet la fel de scump de 1.400 euro numit pachet asistență șofer cu pilot automat adaptiv, sistem automat de parcare, cameră video marșarier, senzori parcare față, asistență unghi mort, asistență pre coliziune cu active braking.
Renault Captur nu oferă pilot automat adaptiv dar se pot cumpăra celelalte sisteme de asistență mai ieftin. Camera video de marșarier costă doar 150 euro, asistentul de unghi mort 200 euro sau asistentul de unghi mort se poate configura cu sistemul automat de parcare și camera la 360 grade pentru 600 euro în timp ce pilotul automat este standard.
Renault Captur în echiparea Intens vine standard cu scaune încălzite față și volanul încălzit costă numai 100 euro în timp ce la Ford trebuie să comanzi pachetul Iarnă pentru 600 euro.
Sistemul de navigație cel mai scump de la Renault Captur Easy Link cu ecran de tip portret tactil de 9,3 inci și sistem audio Bose costă 750 euro în timp ce la Ford acesta apare în configurator la 550 euro, la pachet și cu un sistem audio B&O cu 10 difuzoare.
Jantele de aliaj de 17 inci sunt standard la toate trei echipările luate iar Ford Puma are cea mai scumpă vopsea metalizată.
În final, analiza detaliată de preț scoate în evidență un preț foarte mare al lui Ford Puma 1.0 GTDI Titanium, de 25.550 euro, cu peste 3.000 euro mai mare decât al lui Renault Captur TCe 130 Intens. Și chiar dacă de la Ford Puma am mai scădea circa 600 euro deoarece pilotul automat adaptiv nu se oferă la Renault Captur, diferența de preț rămâne de circa 2.700 euro adică peste 10% din prețul mașinii!
Iar la 18.310 euro Dacia Duster TCe 130 Prestige este un chilipir, cu mențiunea că la Duster nu sunt disponibile unele opțiuni de la celelalte două modele, evident mai luxos echipate.
Dincolo de prețuri, trebuie să remarcăm performanțele dinamice apropiate pentru cele trei modele și un consum puțin mai mic al lui Ford Puma decât la rivalele din grupul Renault. Diferența este însă mică de 0,4 l/100 km față de Captur și de 0,9 l/100 km față de Duster.
În schimb, atât Dacia Duster cât și Renault Captur au un motor cu 4 cilindri mai rafinat decât cel cu 3 cilindri de la Ford și care oferă un cuplu cu 40 Nm mai mare obținut la turații mai joase, care mai ales în sarcină se simte evident.
De asemenea, ambele modele ale grupului Renault oferă mai mult spațiu în spate la genunchi, iar Renault Captur se detașează prin bancheta culisantă care permite și obținerea celui mai mare portbagaj.
Datele oficiale privind volumul portbagajelor le găsiți în tabel.
Conform măsurătorilor Quattroruote, volumul portbagajului variază între 334 și 450 litri la Captur datorită banchetei culisante, în timp ce Duster oferă 436 litri și Puma 363 litri. Mai trebuie menționat că Duster este singurul care oferă roată de rezervă în timp ce Puma și Captur au kit de pană.
Dacia Duster este cea mai lată în față și în spate (132, respectiv 130 cm) și oferă și cea mai mare înălțime interioară în spate de 95 cm.
DATE TEHNICE | Ford Puma | Renault Captur | Dacia Duster |
---|---|---|---|
Model | 1.0 GTDI 125 CP Titanium | TCe 130 Intens | TCe 130 Prestige |
Motor/nr. cilindri | L3, turbo | L4, turbo | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 998 | 1.333 | 1.333 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 125/6.000 | 130/5.000 | 130/5.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 200//1.750 | 240/1.600 | 240/1.500 |
Transmisie | față | față | față |
Cutie de viteze | manuală, 6 trepte | manuală, 6 trepte | manuală, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.186/1.805/1.536 | 4.227/1.797/1.576 | 4.341/1.904/1.693 |
Ampatament (mm) | 2.588 | 2.639 | 2.674 |
Gardă la sol (mm) | 166 | nc | 210 |
Masă la gol (kg) | 1.280 | 1.309 | 1.234 |
Volum portbagaj (l) | 456-1.216 | 422/536-1.275 | 445-1.478 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,0 | 10,6 | 11,1 |
Viteză maximă (km/h) | 191 | 195 | 191 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,8 | 6,2 | 6,7 |
Emisii CO2 (g/km) | 132 | 141 | 152 |
Măsurători QUATTRORUOTE | |||
Lăține interioară față/spate (cm) | 129/123 | 127/129 | 132/130 |
Înălțime interioară față/spate (cm) | 87-102/92 | 88-101/91 | 93-101/95 |
Volum portbagaj (l) | 363 | 334-450 | 436 |
PREȚURI/ECHIPARE (euro cu TVA)** | |||
Preț de bază | 20.300 | 20.050 | 17.700 |
Bord digital | 1.400 (5) | 150 | - |
Aer condiționat/climatizare automată | serie/750 (1) | -/serie | -/serie |
Scaune încălzite/volan încălzit | 600 (2) | serie/100 | serie/- |
Radio/CD/Bluetooth | 550 (3) | serie | serie |
Sistem de navigație/sistem audio HI-Fi | (3) | 750 | 100 |
Pilot automat/adaptiv | serie/1.400 (4) | serie/- | serie/- |
Asistent bandă/unghi mort | (4)/(4) | -/(6) | -/200 |
Senzori parcare față/spate | (4)/serie | 150/serie | -/serie |
Cameră marșarier | (4) | 150 | serie |
Sistem automat de parcare | (4) | 600 (6) | - |
Jante aliaj 17 inci | serie | serie | serie |
Faruri LED | (5) | serie | - |
Banchetă fracționabilă | serie | serie | serie |
Vopsea metalizată | 550 | 410 | 310 |
Preț comparat (euro cu TVA) | 25.550 | 22.360 | 18.310 |
(1) inclus în pachet Comfort cu senzor de ploaie, claxon bi-tonal (2) inclus în pachet iarnă cu parbriz încălzit; (3) radio, sistem navigație, ecran de 8 inci tactil, sistem audio B&O 10 difuzoare; (4) pachet asistență șofer cu pilot automat adaptiv, sistem automat de parcare, cameră video marșarier, senzori parcare față, asistență unghi mort, asistență pre coliziune cu active braking; (5) pachet Tehnologie care include faruri cu LED și bord digital; (6) pachet sistem automat de parcare, asistent unghi mort și cameră la 360 grade