Ford a făcut câteva schimbări care au influenţat şi noul Ranger, model ce se aliniază şi el la noua politică de globalizare, care va aduce pe piaţă modele comune pentru toate continentele.
- Performante off-road
- cea mai mare masa remorcabila din segment
- interior si grad de confort in topul segmentului
- Pret destul de mare raportat la concurenta
Noul Ranger este al doilea model ce face parte din acest program şi este proiectat în cea mai mare parte în Australia şi produs în aceeaşi formă în uzinele din America de Sud, Tailanda şi Africa de Sud. Exteriorul este cel care trădează primul influenţele de design american, masiv, cu elemente cromate şi un aspect general brut ce schimbă radical varianta europeană cu care ne obişnuisem. Ranger aduce şi un pachet tehnic nou şi cu aptitudini noi pentru acest segment, cum ar fi cea mai mare masă remorcabilă şi cel mai bun nivel de siguranţă oferit, confirmat şi de faptul că este primul şi singurul pick-up care a reuşit un punctaj de 5 stele EuroNCAP. În privinţa caroseriilor disponibile se păstrează în continuare aceeaşi formulă cu trei versiuni disponibile, Single Cab, Rap Cab şi Double Cab.
Motorizările disponibile pentru piaţa europeană sunt un 2.2 Duratorq (125 sau 150 CP) si un 3.2 Duratorq (200 CP), ambele echipate cu un sistem de injecţie de ultimă generaţie, produs de Continental şi care lucrează la presiuni de 1.800 bar. Pentru a creşte eficienţa, injectoarele piezoelectrice au opt orificii de pulverizare, iar turbocompresorul dispune de comandă electronică pentru sistemul de geometrie variabilă. Sunt disponibile două cutii manuale cu cinci şi şase rapoarte şi una automată, cu şase rapoarte. Cutiile manuale au o construcţie nouă şi sunt cu trei arbori, în timp ce cutia automată este una foarte solidă, preluată de la modelul F150 şi care poate gestiona fără probleme un cuplu de până la 800 Nm.
Old school… pe alocuri
Sistemul de tracţiune integrală este ca şi la modelele precedente decuplabil, cu angrenarea permanentă a roţilor din spate. Cutia de transfer foloseşte un lanţ pentru angrenarea arborelui ce duce către puntea faţă, iar comanda se face electric prin intermediul unui comutator plasat la bord, acelaşi de la care se comandă şi reductorul.
Diferenţialul spate este de tip deschis în varianta standard, dar Ranger poate fi echipat opţional cu un diferenţial cu alunecare limitată. Există şi un diferenţial cu blocare manuală, dar acesta nu este disponibil pentru piaţa europeană, la fel cum nu este dispobnibilă nici motorizarea pe benzină. Fiincă a avut timp să îşi studieze concurenţa, Ranger şi-a făcut bine temele şi în ceea ce priveşte ajutorul oferit de sistemele electronice, capitol la care dispune de asistenţă la pe carea din rampă, control automat al vitezei de coborâre, control electronic al tracţiunii şi de prevenire a derapajului, inclusiv de stabilizare a remorcii.
Primele impresii la bordul noului Ranger au fost pozitive în primul rând legat de calitatea interiorului, a spaţiului disponibil inclusiv pentru locurile din spate, a planşei de bord foarte ergonomice şi a unei poziţii de condus îndepărtate cu succes faţă de cea a unui camion.
Suspensia este confortabilă şi este capitolul pe care îl apreciezi imediat mai ales pe drumurile cu denivelări. Am fost surprins plăcut de aceasta şi în secţiunile dificile de teren, unde puntea spate, deşi este echipată cu arcuri lamelare, a arătat că poate susţine o flexare bună, aşa cum am putut vedea în poligonul de off-road. Un alt lucru îmbucurător este frâna de mână care nu mai este pe sistemul american şi nu mai este plasată la bord şi acţionată prin tragere, ci este una normală, plasată între scaune şi acţionată prin ridicare. Schimbătorul de viteze este în continuare unul de dimensiuni mari, dar care se acţionează uşor şi suficient de precis pentru o utilitară. În vecinătatea acestuia se află şi comutatorul rotativ care face trecerea către modurlile 4×4, 4×4 şi 4×4 Low.
Motorul s-a dovedit foarte silenţios şi lipsit de vibraţiile şi zgomotele specifice unui diesel, iar prestaţia sa este una foarte bună, inclusiv la regimuri joase de turaţie. Ford Ranger este aşadar disponibil acum şi în România începând de la un preţ de 24.486 Euro (TVA inclus), în varianta 4×2 și motor Duratorq de 125 CP.
Date tehnice: | Ford Ranger |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 Duratorq |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 2123/3200 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 5359/1850/1815 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 Duratorq |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2198 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/3700 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 375/1500 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 175 |
0-100 km/h [s] | 11 |
Consum urban/extra/mixt | 10.1/7.7/8.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 219 |