Mercedes EQA este precursorul celui mai mic și mai accesibil automobil electric al sub-brandului EQ. Corespondentul electric al lui A-Class se laudă cu autonomie de peste 400 km.
Mercedes EQ A este un hatchback compact, corespondent electric al viitoarei Clase A. Dimensiunile exterioare sunt sensibil diferite de cele ale actualei generații A-Class. Astfel, EQ A este cu 14 mm mai scurt, cu 30 mm mai lat și cu 6 mm mai coborât, lungimea, lățimea și înălțimea conceptului măsurând 4.285 mm, 1.810 mm, respectiv 1.428 mm.
Conceptul expus la Frankfurt are două motoare electrice, montate pe fiecare axă, puterea totală a ansamblului fiind estimată la 275 CP și 500 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h, la 5 secunde. Autonomia va depăși pragul de 400 km, iar bateriile cu capacitatea de 60 kWh vor putea fi încărcate de la stațiile speciale dezvoltate de Mercedes în numai 10 minute cu energia necesară parcurgerii a 100 km. Versiunea de serie va sosi pe piață în 2020, ca un rival direct pentru BMW i3.
Designul exterior este unul fluid, dominat de linii curbe și de proporții sportive, conferite de ampatamentul lung al conceptului și de jantele cu diametru apreciabil, de 20 inch. Deși prototipul are două uși, versiunea de serie va primi patru portiere și va putea găzdui până la cinci pasageri, spațiul interior urmând să fie mai generos decât oferit de viitoarea generație a Clasei A, totul grație avantejor aduse de caracterul compact al trenului de rulare 100% electric.
Exact ca la Mercedes Generation EQ Concept (prezentat la Paris în 2016), Mercedes EQ A dispune de un panou frontal retro-iluminat, ce integrează farurile cu tehnologie laser și grila virtuală, ce își poate schimba forma în funcție de modul de condus activ: în setarea Sport, aceasta afișează sigla Mercedes și mai multe bare orizontale de culoare albastră, în timp ce în modul Sport Plus, EQ A primește grila Panamericana, cu bare verticale, tipică modelelor sportive AMG. Pentru o simetrie perfectă, partea frontală apelează la un tratament similar, stopurile cu tehnologie OLED fiind găzduite, de asemenea, în interiorul unei suprafețe lucioase de culoare neagră, ce face corp comun cu luneta.
Gama Mercedes EQ va cuprinde nu mai puțin de zece alte modele, inclusiv un SUV compact (varianta de serie a conceptului Generation EQ, prezentat la Paris în 2016 – de dimensiuni comparabile cu cele afișate de GLC) și un sedan de lux, corespondent eco al navei-amiral S-Class, până în 2025.
Toate vor fi construite pornind de la platforma modulară dedicată MEA (Mercedes Electric Architecture) și vor oferi, în funcție de segment și de capacitatea bateriilor integrate, autonomii cuprinse între 400 și 700 km. Platforma suportă tracțiunea față sau spate, cu unul sau două motoare electrice, bateriile urmând să fie integrate în șasiu, sub nivelul podelei. De asemenea, modelele Mercedes-EQ vor folosi o arhitectură electrică pe 800V, care le va permite încărcarea rapidă a bateriilor. Primul model care va ajunge în showroom-uri va fi EQC, produs la Bremen din 2019.
CORESPONDENȚĂ LIVE DE LA FRANKFURT