Mercedes-AMG Project One aduce la Salonul Auto de la Frankfurt IAA 2017 tehnologia din Formula 1 intrând în segmentul rarefiat al hypercar-urilor extreme, creditate cu peste 1.000 CP. Iar noi am avut privilegiul de a-l admira în avanpremiera conferinței de presă oficială de mâine, la Mercedes-Benz Media Night. Corespondență live de la Frankfurt Festival Hall.
Salonul Auto de la Frankfurt reprezintă prima ocazie din ultima jumătate de an a marilor producători auto de a-și expune cele mai noi creații în fața publicului larg și a presei de specialitate, iar Mercedes nu a făcut nicio economie, dând frâu liber imaginației și urmând să prezinte (mai multe detalii mâine – n.r.) probabil cel mai extins portofoliu de premiere din istoria recentă a marilor saloane auto internaționale.
Vedeta incontestabilă a ediției din acest an a expoziției germane este cu siguranță, hypercarul Mercedes-AMG Project One. Un tur de forță tehnologic, conceptul dezvăluit în această seară la Frankfurt Festival Hall încununează cinci decenii de la nașterea diviziei sportive AMG (ex-tuner de casă Mercedes), fiind totodată cel mai ambițios proiect din istoria Mercedes-AMG. În realitate, noul hypercar este pur și simplu senzațional. Designul este un melanj fantastic de linii agresive, dictate de aerodinamică pură, Mercedes-AMG Project One combinând alura unui monopost de Formula 1 cu detalii tipice prototipurilor GT ce aleargă an de an în celebra cursă de la Le Mans.
Am avut parte și de o surpriză! La premiera din această seară, prototipul Mercedes-AMG One a fost condus pe scenă de nimeni altul decât Lewis Hamilton, ex-campion mondial de Formula 1 și proaspăt revenit pe prima poziție în clasamentul piloților din Marele Circ, în cursa pentru titlul din acest an.
Trenul de rulare hybrid, preluat direct din Formula 1, combină un motor turbo V6 de numai 1,6 litri cu alte patru motoare electrice, ce îi conferă lui Project One privilegiul tracțiunii integrale, versiunea de serie a hypercarului, așteptată pe piață în 2019, urmând să devină primul automobil din istorie ce aduce pe stradă tehnologia nedistilată din Marele Circ. În carne și oase, motorul sună fabulos, timbrul său fiind extrem de apropiat de cel specific mașinii de Formula 1 Mercedes-Benz.
Puterea totală (combinată) a sistemului de propulsie va urca mult peste 1.000 CP (bursa zvonurilor anunță 1.300 CP). Exact ca în Formula 1, diferența va fi acoperită de un sistem de recuperare a energiei cinetice KERS cu un motor electric (MGU-H) cu rol de generator ce acționează turbocompresorul și de alte trei motoare electrice suplimentare; două vor angrena roțile din față, iar un al treilea (MGU-K, parte a sistemului KERS), integrat în carcasa transmisiei, va fi conectat direct la axul cardanic, acționând roțile posterioare.
Viteza maximă va depăși pragul psihologic de 350 km/h, iar sprintul de la 0 la 200 km/h este estimat la 6 secunde. Doar 275 exemplare vor fi produse, iar prețul va fi unul pe măsura cărții de vizită: 2,275 milioane euro.
Lista premierelor Mercedes nu se încheie, însă, aici. Tot la Frankfurt, vom putea admira și cel mai mic vehicul electric al recent înființatului sub-brand eco Mercedes-EQ, conceptul EQ A, precum și versiunile restilizate ale Coupe-ului și Cabriolet-ului S-Class sau primul SUV de serie Mercedes alimentat cu hidrogen, noul GLC F-Cell EQ Power, cu o autonomie record de peste 500 km. REVENIȚI MÂINE DIMINEAȚĂ PENTRU UN REPORTAJ COMPLET DE LA STANDUL MERCEDES-BENZ.