Koenigsegg a prezentat noile Gemera și Jesko Absolut în mediul aseptic al realității virtuale. Online, nu mai există epidemii precum cea de coronavirus (Covid-19). Însă, cele două modele exotice din Suedia ar putea oricum întrece orice tip de erupție…
Koenigsegg Jesko a fost prezentat la ediția de anul trecut a anulatului Salon Auto de la Geneva. De atunci și până acum, Bugatti Chiron Super Sport 300+ și-a retrocedat (aparent neoficial) recordul de cel mai rapid automobil din lume. În august 2019, acesta atingea 490,48 km/h (304,77 mph). Peste Koenigsegg Agera RS și al său barem recunoscut de Guinness, de 447,19 km/h (277,87 mph).
Anul acesta Jesko Absolut ar putea fi modelul care reglementează odată pentru totdeauna situația. Și are o singură șansă, deoarece compania a declarat că nici un alt Koenigsegg nu va fi mai rapid de atât. Culmea, o viteză maximă încă nu a fost specificată. Însă știm ce modificări au avut loc față de Jesko-ul „standard”.
Acesta din urmă vine cu un V8 twin-turbo de 1280 CP și 1000 Nm. Trecut pe E85, va produce 1600 CP și 1500 Nm. Iar masa totală este de doar 1320 kg la gol. În plus, Jesko Absolut a primit un coeficient aerodinamic și mai redus – de 0,278. Obținut nu oricum, ci după încă 3000 de ore de analize aerodinamice. Plus alte 5000 de ore de inginerie și design. Dedicare totală, în mod clar.
Recordurile stau iar să cadă
Pentru că o singură premieră exotică nu era suficientă, Koenigsegg a mai prezentat și noul Gemera. Un model complet atipic pentru constructorul suedez, chiar dacă este considerat un „mega-GT”. Este primul automobil al casei cu patru locuri. Și primul cu o motorizare cu doar trei cilindri. Are doar 2 litri și alimentare twin-turbo, însă este susținut și de trei motoare electrice.
Per total, Gemera va dispune în modul hibrid de 1700 CP și 3500 Nm. Suficient pentru a sprinta la 100 km/h în doar 1,9 secunde. Și apoi până la minim 400 km/h. Dotat cu o baterie de 800V, poate rula până la 50 de km în modul EV. În plus, poate atinge impresionanta viteză de 300 km/h fără nici un fel de emisii. Constructorul va livra doar 350 de exemplare Gemera. Toate cu direcție pe patru roți, AWD și „torque vectoring”.