Kia Niro este viziunea coreeană asupra conceptului de mașină hybridă: model eco cu o caroserie clasică de crossover, cu proporții elegante și un aer ușor cosmopolit.
Niro este construit pe o platformă completă nouă, dedicată eminamente modelelor electrice sau hibride ale concernului Hyundai-Kia. La baza construcției ușoare a caroseriei stau oțeluri ultra-rezistente în proporție de 53% și aluminiu, suspensia spate fiind independentă.
Mai scurt cu 12 cm decât Sportage, Niro are o lungime de 4,35 m, o lățime de 1,80 m și o înălțime de 1,54 m. Ampatamentul măsoară 2,70 m, iar portbagajul 421 litri. Echiparea de serie va include sisteme de asistenţă moderne şi o centrală multimedia cu ecran tactil de 7 inch. Pasagerii au la dispoziție o ofertă generoasă de spațiu și detalii practice precum prize de 12V și chiar de 230V.
Sistemul de propulsie se bazează pe un motor aspirat pe benzină cu injecţie directă de 1,6 litri cu 105 CP şi 147 Nm, ce lucrează în tandem cu o unitate electrică de 32 kW, montată tot pe puntea față și alimentată de o baterie Litiu-polimer de 1,56 kWh – situată sub bancheta posterioară. Puterea și cuplul totale dezvoltate de întregul ansamblu sunt estimate la 150 CP și 264 Nm, în timp ce nivelul de emisii CO2 nu va depăși pragul de 89
g/km. Din 2017 va fi oferită şi o versiune de propulsie Plug-In Hybrid.
Interesant este că Niro nu apelează la o transmisie CVT, Kia preferând să nu urmeze exemplul Toyota, montând pe noul crossover hibrid o cutie automată complet nouă cu şase trepte şi dublu ambreiaj.