Bugatti Chiron este numele urmașului lui Veyron, cel mai puternic, cel mai rapid și cel mai scump automobil de serie al momentului.
Dacă numele este un omagiu adus pilotului de curse Louis Chiron, designul își trage seva inspirației de la o altă legendă, Bugatti Type 57SC Atlantic, detalii precum linia laterală ce imită forma literei C sau „coloana vertebrală” purtând semnătura inimitabilă a brandului din Molsheim. Partea frontală este dominată de noile faruri cu diode LED, încastrate în socluri individuale din fibră de carbon, câte patru de fiecare parte. Posteriorul este un exemplu de minimalism, cu un singur ansamblu luminos compus din 82 de LED-uri, dispuse sub forma unei bare perfect orizontale.
Structura monococă și majoritatea panourilor exterioare ale caroseriei sunt realizate integral din fibră de carbon, însă, chiar și așa masa la gol se apropie timid de 2 tone. Interiorul este o poezie stilistică, caracterizată prin îngemănarea dintre capitonajele integrale din piele și inserțiile din aluminiu și fibră de carbon.
Eleganța tipică Bugatti este subliniată de absența unui LCD central, pe consolă regăsindu-se doar levierul cutiei de viteze și cele patru butoane dedicate sistemului de ventilație. Volanul cu padele integrate și vitezometrul analogic încadrat de două LCD-uri sunt singurele instrumente de care șoferul are nevoie.
Chiron face cinste ilustrului său înaintaș cu o putere record de 1.500 CP și o viteză maximă de 420 km/h. Motorul quad-turbo W16 montat central afișează o cilindree de 8,0 litri, un cuplu maxim de 1.600 Nm (constant între 2.000-6.000 rpm) și un sistem de injecție duală, de tip duplex, cu 32 injectoare. Este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte, similară celei anterioare, dar complet recalibrată, emite 450 g CO2/km și consumă în medie 20 l/100 km.
Frânele ceramice vin cu specificații de Formula 1, iar șasiul este în premieră adaptiv, oferind patru setări (Lift, EB Auto, Autobahn și Top Speed). Performanțele sunt, bineînțeles, năucitoare, sprintul 0-100 km/h fiind realizat în mai puțin de 2,5 secunde, de transmiterea eficientă a resurselor la roți fiind responsabil sistemul de tracțiune integrală permanentă și noile anvelope Michelin de 20 inch – special dezvoltate pentru Bugatti.
Doar 500 de exemplare vor fi produse, mai bine de o treime dintre acestea având deja un proprietar. Prețul? Dacă întrebați, probabil nu vi-l permiteți, însă, vă vom satisface curiozitatea: 2,88 milioane de euro cu TVA.