Mai tehnologizată, mai dinamică, mai sigură: japonezii aduc la Geneva în premieră mondială modelul Mazda6 Wagon.
Noua familie Mazda6 se află expusă la standul Mazda de la Geneva: versiunea break în premieră mondială, iar sedanul în premieră europeană. Iar când actuala generație arată atât de bine, ce rost mai are să-i schimbi aspectul din temelii? Designerii Mazda au înțeles acest lucru și au adăugat elemente fine care să-i aducă un plus de rafinament și să-i amelioreze coeficientul aerodinamic. Farurile zvelte au luminile semnalizării integrate în zona superioară, pe toată lungimea lor, iar acum includ și proiectoarele de ceață. Sub ele au apărut două elemente cromate, iar calandrul a crescut în dimensiuni, ajungând mai aproape de sol. Toate acestea amplifică senzația de lățime, de stabilitate, a zonei forntale, dar și spatele a fost redesenat în același scop.
Acum, țevile de eșapament au diametru mai mare și sunt așezate mai spre colțurile caroseriei. O tușă de rafinament: suprafața vopsită se extinde acum până în zona inferioară a barei de protecție din spate. Jantele de 17 și 19 inci sunt redesenate, adăugând forță întregului design. În sfârșit, culoarea Soul Red Crystal, pe care o cunoaștem de pe actualil CX-5, cu 20% mai luminoasă și cu o profunzime cu 50% mai mare înlocuiește în gama cromatică vechiul Soul Red. Există și modificări exterioare care nu se văd, dar se simt, precum echiparea ștergătoarelor de parbriz cu sistem de dezghețare.
La interior, noul head-up display Active Driving Display nu mai afișează informațiile pe o lamelă din plastic, ci le proiectează pe parbriz. Deasupra consolei centrale își face apariția un display nou-nouț, de tip ”floating”, cu diagonala de 8 inci, iar nivelurile de echipare superioare primesc și un display de 7 inci în locul vitezometrului. Scaunele și bancheta au fost redesenate, fiind acum mai subțiri și mai late, pentru un confort sporit, iar versiunile echipate cu tapițerie din piele au sistem de ventilație integrat în scaune, pentru prima oară la un model Mazda. Va exista și o variantă luxoasă, cu tapițerie din piele Nappa, ornamente din lemn din esență rară și materiale catifelate. Sub cotiera centrală a banchetei se găsește o pereche de mufe USB, după modelul lui CX-5.
La o primă vedere, am putea crede că inginerii au trecut cu vederea gama de motoare, însă adevărul este cu totul diferit. Da, s-au păstrat propulsoarele Skyactiv-G 2.0 și 2.5, la fel ca și motorul diesel Skyactiv-D 2.2, însă acum înglobează tehnologii inovatoare, astfel că toate au cuplul crescut la turații scăzute și răspuns ameliorat la apăsarea accelerației.
Propulsorul diesel primește piezo-injectoare cu mai multe duze și pistoane noi, cu capul profilat, adunate de Mazda sub denumirea de Rapid Multi-stage. Rezultatul este, evident, creșterea eficienței arderii. Supapele de evacuare sunt umplute cu sodiu, pentru a crește transferul termic și a grăbi încălzirea motorului, scăzând consumul real. A fost adoptat un nou catalizator SCR cu uree, pentru a reduce emisiile de NOx, pecum și un turbo-compresor cu geometrie variabilă care crește puterea maximă de la 175 la 184 CP și cuplul maxim de la 420 la 445 Nm. A fost montat și un boost controller, care reacționează mai rapid la accelerări. Și sistemele pe care actuala generație le-a primit la ultimul facelift, Natural Sound Smoother și Natural Sound Frequency Control au evoluat, pentru o funcționare mai liniștită a motorului.
Motorul pe benzină Skyactiv-G 2.0 a primit o nouă galerie de admisie cu diametru mărit, sistem de injecție cu presiune mai mare, injectoare reproiectate, pistoane noi, cu segmenți asimetrici și fustă redesenată, precum și o supapă nouă de control a temperaturii care permite atingerea rapidă a temperaturii de lucru. Astfel, cuplul la turații joase a crescut cu 6,2%, iar emisiile sunt mult mai scăzute decât limitele legale, fără chiar a utiliza un filtru de particule.
Propulsorul Skyactiv-G 2.5 are un raport de comprimare de 13,0:1, bloc din aluminiu și un arbore de echilibrare care reduce vibrațiile de frecvență joasă. În plus, primește și sistem de dezactivare a cilindrilor, care reduce consumul la viteză constantă între 40 și 80 km/h.
Inginerii au lucrat și la suspensie, conferindu-i o mai mare suplețe în funcționare și un răspuns mai liniar. În față, fuzetele au fost coborâte, iar suporții elementelor suspensiei din spate au fost redesenați, concomitent cu ridicarea poziției brațelor inferioare. Diametrul amortizoarelor față a crescut de la 32 la 35 mm, iar arcurile au fost reproiectate. În spate au fost montate bucșe din uretan la prinderea superioară a arcurilor pe caroserie. Sistemul de direcție a fost rigidizat, devenind acum mai puțin influențat de forțele dezvoltate la rulare. De fapt, întreaga caroserie a fost rigidizată, prin montarea unei podele mai groase și a unor elemente de ranforsare în puncte-cheie. A fost adăugat și material fonoabsorbant suplimantar, rularea devenind mai silențioasă indiferent de viteză și calitatea asfaltului. A fost ameliorată și stabilitatea la viteze mari, prin redesenarea podelei, care acum este mai plată, iar adăugarea unor canale de captare a aerului în bara din față, în locul proiectoarelor de ceață crește eficiența aerodinamică. Versiunile pe benzină primesc și calandru cu voleți activi, care se închid când motorul este rece, crescând eficiența aerodinamică.
Pachetului de siguranță i-ActiveSense i-a fost adăugat un sistem de patru camere, care afișează o imagine panoramică pe display-ul central. În plus, pilotul automat adaptiv a primit un radar nou, fiind funcțional de la 0 km/h (30 km/h anterior). Limitatorul de viteză lucrează acum în combinație cu sistemul de recunoaștere a limitelor de viteză, păstrând tot timpul mașina ”în legalitate”. Au fost reproiectate și luminile LED adaptive, care acum sunt divizate în 20 de blocuri independente, iar acum difuzează mai bine lumina și asigură o pată de lumină mai lungă cu 80 metri. În final, capota activă a motorului este dotare standard pentru toate nivelurile de echipare.
Skyactiv-G 2.0 (145 CP) | Skyactiv-G 2.0 (165 CP) | Skyactiv-G 2.5 (194 CP) | Skyactiv-D 2.2 (150 CP) | Skyactiv-D 2.2 (184 CP) | |
---|---|---|---|---|---|
Capacitate cilindrică (cmc) | 1.998 | 1.998 | 2.488 | 2.191 | 2.191 |
Alezaj/cursă (mm) | 28,5/91,2 | 28,5/91,2 | 89,0/100,0 | 86,0/94,3 | 86,0/94,3 |
Raport comprimare | 13,0:1 | 13,0:1 | 13,0:1 | 14,4:1 | 14,4:1 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 145/6.000 | 165/6.000 | 194/6.000 | 150/4.500 | 184/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 213/4.000 | 213/4.000 | 258/4.000 | 380/1.800-2.600 | 445/2.000 |