Mercedes-AMG a ridicat ștacheta în segmentul coupe-urilor cu patru uși și le dă fiori reci pe șira spinării celor de la Porsche, Panamera având sacum un rival serios în lupta pentru coroana de rege al acestuia.
Noul produs este primul model cu patru uși al celor de la Affalterbach, aduce mai mult spațiu și putere familiei AMG și este considerat urmașul de drept al legendarelor SLS și AMG GT. ”Acest model îmbină dinamismul probat pe circuit de versiunea cu două uși cu calitățile necesare unui model pe care îl utilizezi zi de zi în trafic și reprezintă o variantă unică de a pune în valoare atributele fundamentale ale mărcii, exprimate de sloganul Driving Force”, a precizat, la momentul lansării, Tobias Moers, CEO al Mercedes-AMG GmbH.
Stilistic vorbind, remarcăm silueta deopotrivă ”musculoasă” și aerodinamică a lui Mercedes-AMG GT 4 dour Coupe, grila Panamericana, deja familiară, cu lamele verticale care sprijină logo-ul cu stea în trei colțuri, sub care avem prize de aer cu elemente aerodinamice, precum la Mercedes-AMG GT R, ori farurile MULTIBEAM LED. Dacă îl privim din lateral, remarcăm ferestrele fără rame, bosajele proemintente ale roților, și parbrizul spate plonjat, care completează fericit tușele acestui coupe-sportiv, și permite mașinii să beneficieze de cel de-al doilea rând de scaune. Zona din spate este caracterizată de detaliile deja tipice pentru un AMG GT: lumini LED înguste, care împart ușa masivă, dar și eleronul care poate fi extins pe mai multe nivele și este un element important al aerodfinamicii active.
Modelul oferă și un portofoliu extins de pachete de opțiuni: Night Package (elemente negre), Chrome, Two Carbon-Fibre (evident, finisările sunt realizate cu materialele respective) sau Aerodynamics, care oferă mașinii un look mai sportive și vine cu un Jet-Wing în culoarea Silver Shadow în zona frontal, respectiv un eleron fix, în cea spate, menit să crească apăsarea aerodinamică la viteze înalte.
Interiorul oferă un mix de performanță și exclusivitate și integrează un nou tip de sistem de operare, ultramodern, în atmosfera tipică a unui Gran Turismo. Panoul de bord sculptural, gurile de aerisire iluminate întăresc ideea de calitate și subliniază sportivitatea modelului, pe care o accentuează și designul consolei centrale V8. Două display-uri de înaltă rezoluție cu dimensiunile de 12.3 inci domină cockpitul, acestea fiind dotări standard pentru versiunile V8 și opționale pentru cele cu motorizărea cu 6 cilindri în linie. Display-ul oferă trei variante de design: Classic, Sport și Supersport, ultimul fiind complet nou.
Cu ajutorul touch-ului stânga de pe volan se poate alege ecranul pe care sunt proiectate informațiile: vitezometru, tahometru, informații, navigație, sisteme de asistență, date despre motor, dar și valori ale puterii, cuplului sau forțelor gravitaționale. Modul Supersport oferă și informații specifice AMG, preluate din motorsport, precum necesitatea schimbării treptei de viteze atunci cînd transmisia este în modul manual. În fine, display-ul central reprezintă interfața pentru celelalte funcții și informații.
AMG oferă în premieră unui model al său propriul parfum pentru interior. Unul, evident, cu profunde accente sportive. În plus, este disponibil pachetul de control ENERGIZING, care reglează, prin programe predeftinite, funcții precum aerul condiționat, controlul scaunelor, funcțiile de masaj, încălzirea în volan sau lumina ambientală, pentru a oferi șoferului și pasagerilor atmosfera ideală.
Pentru un confort de top, modelul beneficiază de funcțiile Intelligent Drive de pe Mercede-AMG S-Class, între care DRIVE PILOT (sistem parțial autonom), dar și funcțiile clasice Mercedes-Benz me connect, precum eCall, Accident Recovery, Breakdown Assistance and Customer Service, Remote Online.
Versiunea de top oferă 639 CP
Modelul este disponibil în trei versiuni. Mercedes-AMG GT 63 S este echipat cu un motor V8 Biturbo de 4.0 litri care generează 639 de cai putere și un cuplu maxim de 900 Nm. Cu ajutorul acestuia, GT Coupe ajunge la 100 km/h în 3.2 secunde; Aceeași unitate echipează și Mercedes-AMG GT 63, în cazul căreia oferă 585 CP și un cuplu de 800 Nm, iar accelerația 0-100 km/h este realizată în 3,4 secunde.
Cea de-a treia versiune este Mercedes-AMG GT 53, dotată cu un un propulsor 3.0 cu 6 cilindri, 435 de cai putere și cuplu maxim de 520 Nm. Aceasta beneficiază și de un sistem micro-hibrid EQ Boost care oferă 22 de cai putere în plus și un cuplu adițional de 250 Nm. Modelul sprintează în 4.5 secunde de la 0 la 100 km/h.
Toate aceste versiuni sunt echipate cu sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic+ și cutia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, care oferă și funcția RACE START, iar în funcție de propulsor sunt disponibile şase moduri de conducere: “Slippery”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+”, “RACE” și “Individual”. În plus, pentru cei care vor folosi mașina pe circuit este disponibil și pachetul AMG Track Pace, prin intermediul căruia sunt oferite, cu detalii privind 80 de parametri, datele legate de performanțele pe traseu.
Date tehnice | Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ | Mercedes-AMG GT 63 4Matic+ | Mercedes-AMG GT53 4Matic+ |
---|---|---|---|
Motor/nr.cilindri | V8, bi-turbo | V8, bi-turbo | V8, bi-turbo |
Cilindree (cmc) | 3,982 | 3,982 | 3,982 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 639/5,500-6,500 | 585/5,500-6,500 | 435/6,100 + 22 EQ |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 900/2,500-4,500 | 800/2,350-5,000 | 520/1,800-5,800 |
Transmisie | 9 gears, automatic | 9 gears, automatic | 9 gears, automatic |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 3 | 3 | 5 |
Viteză maximă (km/h) | 315 | 310 | 285 |
Consum mediu (l/100 km) | 11.2 | 11 | 9.1 |
Emisii CO2 (g/km) | 256 | 252 | 209 |