Porsche Mission E Cross Turismo este un prototip de CUV electric prezentat în premieră de germani la Salonul de la Geneva 2018.
În primul rând, ce este un CUV? Denumirea completă este Cross Utility Vehicle, iar în limbajul uzual se numește și crossover – în esență un mix între un SUV și un autoturism.
Crossover-ul electric prezentat de Porsche este, de fapt, un shooting-break înălțat ce amintește de modelul Panamera Sport Turismo, de la care împrumută zona din spate. Sigla Porsche aflată pe hayon este transparentă, iar în timpul încărcării, litera ”e” luminează pulsatoriu. În față se evidențiază farurile LED Matrix, cu fază lungă Porsche X-Sight și lumini de zi cu semnătură tipică Porsche, în patru puncte, dar cu aspect tridimensional. Și semnalizările sunt noi, având acum patru LED-uri pe fiecare bloc luminos.
Caracterul de aventurier este simbolizat de protecțiile din plastic aflate în zona inferioară a portierelor și a barelor de protecție, de garda la sol generoasă și de sistemul de tracțiune integrală. Totuși, nu vorbim despre aptitudini de off-roader, care sunt compromise de jantele pe 20 inci, încălțate cu anvelope 275/40 R20.
Prototipul este mai scurt (4,59 m), mai lat (1,99 m) și la fel de înalt (1,42 m) ca și Porsche Panamera, iar dacă vă întrebați cum de înălțimea este atât de mică raportată la grada la sol, iată răspunsul: crossover-ul electric a fost măsurat cu suspensia pneumatică reglată la înălțime minimă, pentru că înălțimea maximă cu suspensia ridicată (foto) crește cu 5 cm.
La interior întâlnim liniile generale tipice modelului de lux al germanilor, Panamera,cu patru locuri individuale și tunel central înalt. Toate comenzile de pe consola centrală sunt tactile și fac trecerea către era complet digitală. Bordul lui Porsche Mission E Cross Turismo găzduiește un proiector pentru head-up display și patru display-uri LCD: unul pentru instrumentarul de bord (afișează trei cadrane rotunde), unul pentru pasager (controlează inclusiv sistemul multimedia, navigația, climatizarea și lista de contacte a telefonului) și două pe consola centrală, pentru sistemul de infotainment și, respectiv, pentru comenzile climatizării. Spătarele locurilor din spate sunt distanțate unul de celălalt, permițând trecerea skiurilor fără efort și, în plus, se pot rabata individual.
Propulsia este asigurată de două motoare electrice sincron, cu o putere combinată de peste 600 CP, care permit parcurgerea sprintului 0-100 km/h sub 3,5 secunde și atingerea a 200 km/h sub 12 secunde. Sistemul de propulsie funcționează la tensiunea de 800 volți, fapt care permite bateriei să se încarce cu energie pentru 400 km în 15 minute, folosind stațiile Supercharger. Suplimentar, Porsche va oferi la momentul lansării modelului de serie un încărcător prin inducție, ca și un sistem de stocare a energiei solare, ambele pentru casă. Pentru o aderență optimă, asupra tracțiunii integrale veghează sistemul Porsche Torque Vectoring, care distribuie fin cuplul fiecărei roți individual în funcție de gradul de aderență. Și sistemul Porsche Dynamic Chassis, cu bare stabilizatoare active este prezent la datorie, eliminând înclinările caroseriei pe viraj.