Top 10 modele la Salonul Auto de la Geneva:
O mașină extrem de reușită, foarte spațioasă, care este mult deasupra predeceosrului Rapid în ceea ce privește calitatea materialelor și conectivitatea. În spate este foarte mult loc iar spătarul banchetei este foarte bine profilat, ca într-o mașină premium. Pentru acest segment de preț surprinde plăcut prezența opțională a indicatoarelor de bord digitale și a unui sistem multimedia cu ecran de sine stătător de 9,2 inci.
Cea mai vândută mașină de clasă mică din Europa s-a înnoit complet: platformă nouă, motoare noi, interior nou, sisteme de conectivitate noi. Clio inaugurează platforma CMF-B care va sta la baza tuturor modelelor de clasă mică ale Alianței. De la versiunile medii de echipare vom regăsi plastice moi pe bord, o raritate în acest segment. Versiunea de top va avea indicatoare virtuale de 10 inci și ecran multimedia portret de 9,3 inci. Gama de motoare pe benzină e formată din noile propulsoare de 1 litru/3 cilindri și 1,3 litri/4 cilindri. 1.0 SCe și 1.0 TCe sunt produse și la Mioveni. 1.3 turbo 130 CP cu transmisie DCT cu 7 trepte va fi o mică bombă.
205 rămâne un nume sacru și dacă priviți banda neagră care unește stopurile ne aducem imediat aminte de faimosul 205. Noul 208 este o mașină foarte frumoasă, iar grila mare și coborâtă induce un aer sportiv. Interiorul este caracterizat de ultima evoluție a sistemului iCockpit cu volanul mic și indicatoarele de bord vizibile pe deasupra volanului. De asemenea, a apărut și pe 208 schimbătorul futurist de la 3008, iar ecranul sistemului multiemdia este acum mai mare și mai lat. Cu siguranță, designul emoțional va atrage foarte mulți clienți care vor putea alege între trei versiuni de putere ale motorului pe benzină de 1,2 litri cu 75, 100 și 130 CP și dieselul BlueHDI de 1,5 litri și 100 CP. O premieră o reprezintă și versiunea electrică care arată exact la fel precum cea convențională. Bateria de 50 kWh îi conferă o autonomie de 340 km WLTP.
Mă gândeam că după ce s-au lansat Seat Arona și VW T-Cross concernul VW și-a epuizat toate atuurile în acest segment al SUV-urilor de clasă mică. Subiectiv însă, Kamiq mi se pare cea mai simpatică beneficiind și de noul curent al farurilor subțiri. În plus, la interior dispune încă de la start de indicatoare de bord virtuale și de sistem multimedia cu ecran de până la 9,2 inci. Și în buna tradiție Skoda, cred că va fi și cea mai ieftină dintre toate trei SUV-urile de clasă mică ale concernului VW.
Honda a dat lovitura cu modelul electric E. Stilul retro i se potrivește perfect și pe undeva îmi aduce aminte prin proporții dar și unele detalii de VW Golf I. Ar putea fi o nouă mașină a poporului din viitor. Interiorul contrastează puternic cu exteriorul prin stilul high-tech nemaivăzut până acum pe o mașină electrică de această dimensiune. Ecranul imens care se întinde de-a lungul bordului ne duce cu gândul la cele două ecrane ale sistemului MBUX de la mercedes, iar camerele care au luat locul oglinzilor retrovizoare există în serie doar la mult mai scumpul Audi e-Tron. Autonomie de 200 km este mai mult decât suficientă pentru oraș.
Deși nu arată numele, e-tron Quattro este un SUV electric plasat între clasa medie și cea de lux. În cazul lui Q4 e-tron, numele explică mai bine poziționarea modelului. Q4 e-tron este doar puțin mai mare decât noul Q3 dar la interior este spațiu cât într-un Q5. Este construit pe platforma MEB care va fi utilizată și de familia I.D. de la VW și nu pe platforma PPE utilizată de Porsche Taycan și viitoarele modele electrice Audi. Superbul ecran multimedia se va regăsi pe modelul de serie care în proporție de 90% seamănă cu mașina de serie care va fi prezentată la finalul lui 2020.
O nouă Alfa Romeo cu un design seducător care se va plasa în gamă sub Stelvio. S-a lămurit și misterul platformei care nu va fi cea de la Stelvio ci platforma Fiat New Small, utilizată și la Fiat 500X sau Jeep Renegade, astfel că ne așteptăm la un preț foarte atractiv. Conceptul expus la salon avea propulsie Plug-In Hybrid dar Alfa promite că Tonale va fi la fel de incisiv ca și Stelvio. De altfel, numele vine de la pasul Tonale, situat nu departe de mult mai celebrul Stelvio Pass.
Să fie asta soluția pentru mașina de oraș a următorului deceniu? Cubul lui Citroen este extrem de simpatic și are fix gabaritul primei generații smart, adică 2,50 m lungime, 1,50 metri, lățime și 1,50 metri înălțime. Se va putea conduce cu permis AM, viteza maximă fiind de 45 km/h. Cu propulsie electrică, Ami One rivalizează cu Renault Twizy iar dacă prețul va fi apropiat, Ami One va fi foarte atractiv pentru generația tânără dar nu numai.
Între micuțul CX-3 și CX-5 era loc de încă un model. CX-30 este de fapt un crossover pe baza lui Mazda3. La prima vedere am fost puțin dezamăgiți pentru că ne așteptam la un SUV coupe pe baza lui CX-5 c are să se numească eventual CX-4. Mazda a evitat acest nume pentru a nu face confuzie cu modelul vândut pe piața chineză. CX-30 este extrem de spațioasă și beneficiază de layoutul planșei de bord de la noua Mazda3. Designul exterior va atrage cu siguranță mulți clineți iar până la debutul din toamnă va apărea și mult așteptatul motor SkyActiv-X.
Caroseria de tip shooting brake arată superb în interpretarea Mercedes. Noua generație CLA Shooting Brake preia planșa de bord de la recent lanstele Clasa A și Clasa B, beneficiind în versiunea de top de cele două ecrane de 12,3 inci și de sistemul multimedia revoluționar MBUX. Se stă foarte bine în spate iar portbagajul este imens. O mașină practică dar și de lifestyle în același timp.