Cum poate fi descris cel mai bine Genovation GXE? Există două lucruri pe care nimeni nu le poate contesta: americanii sunt nebuni, iar mașinile electrice au potențial enorm. Iar dacă cele două axiome intră în contact, apar tot felul de produse capabile să sfideze raționalul și să atingă perfecțiunea.
Cel mai la îndemână exemplu este, firește, Tesla. Să vezi o mașină care să se bată cu Lamborghini Aventador la demaraj și cu Mercedes E-Class la confort, fără să polueze, pare de domeniul SF. Nu este și, chiar mai mult, o mică parte dintre noi poate avea acces la această tehnologie.
Al doilea exemplu vine, însă, de la Genovation, un mic grup de ingineri entuziaști americani puși pe fapte mari. La începutul anului au doborât recordul de viteză pentru autovehicule electrice omologate pentru circulație, reușind să atingă 300,8 km/h. Acum însă n-au mai fost mulțumiți cu vechiul record, de aceea au modificat Corvette-ul pentru o nouă încercare.
Stați puțin…Corvette-ul? Mașina aia cu motor V8 de 7 litri și 505 CP, care n-are nicio legătură cu ecologia și cu lipsa zgomotului? Sigur, doar că tot ceea ce o transforma într-o amenințare pentru viitorul strălucit al planetei a fost înlocuit. Nu mai există benzină, eșapament și pistoane, ci electroni, rotor și acumulatori. Astfel, Chevrolet Corvette a devenit Genovation GXE.
În orice caz, nimeni nu poate spune că americanii au știrbit în vreun fel dinamica modelului. Dimpotrivă: după prima conversie, puterea a crescut la 700 de cai, iar cuplul la roată a ajuns la 814 Nm. Iar condus normal, GXE-ul poate acoperi 210 km cu ”un plin de electroni”. Dar cine poate conduce normal o mașină de asemenea factură? Cu siguranță nu pilotul de test, care, nemulțumit de cei 300 km/h, a trimis mașina pentru noi modificări.
Ieri, mașina a ieșit din nou pe pistă, unde a reușit să atingă 331 km/h. Sper doar ca pilotul să nu se mulțumească nici cu atât…
Surse: UltimateCarBlog, Electrek