În Germania se pregătește o rețea de stații de alimentare cu hidrogen. Producătorul de automobile Daimler AG, a anunțat la Stuttgart, că intenționează să deschidă în parteneriat cu Grupul Linde, o rețea de 20 de stații de alimentare cu hidrogen, pentru automobile, în următorii trei ani.
Astfel, numarul de stații de hidrogen la care vor avea acces și persoanele particulare se va tripla. Zonele în care vor fi construite noile stații se află în jurul orașelor Stuttgart, Berlin și Hamburg, dar și de-a lungul rețelelor rutiere de legătură: Nord-Sud și Est-Vest. Odată dezvoltată această rețea de stații, posibilitatea de a strabate Germania la bordul unui automobil alimentat cu pile de combustie (cu hidrogen) va deveni plauzibilă; cel mai probabil în anul 2015.
Construcția celor 20 de stații va debuta în anul 2012, pe locul sau în completarea unor stații de alimentare cu combustibili fosili, deținute de diverse companii petroliere. Parteneriatul inițiat de Daimler și de Linde, care va avea costuri totale de zeci de milioane de Euro, este deschis oricăror potențiali parteneri, fie din industria auto, fie din cea a energiei.
Infrastructura pe care Daimler și Linde intenționează s-o pună la punct, va asigura o punte din care fac parte deja proiectele unor stații de alimentare cu hidrogen deținute de H2-Mobility, sau de Clean Energy Partnership și care sunt cuprinse în “Programul Național de Inovare pentru Hidrogen și Pile de Combustie (Fuel Cell)” din Germania. Prin aceste inițiative, Germania își asumă rolul de pionier în materie de dezvoltare a infrastructurilor de alimentare cu hidrogen în Europa.
“Gradul de dezvoltare a mobilității electrice va fi puternic influențat de pilele de combustie cu hidrogen”, a explicat Wolfgang Reitzle, directorul companiei Linde AG. “Suntem încântați că avem ocazia să colaborăm cu Daimler pentru a dezvolta această direcție. Considerăm că împreună formăm o echipă de temerari în această industrie și ne propunem să promovăm cât mai eficient vehiculul cu alimentare cu hidrogen”.
“Călătoriile efectuate de echipele Daimler în jurul lumii, la bordul a trei modele B Class Fuel Cell au demonstrat că această tehnologie este viabilă și poate intra în producția de serie. Următorul pas firesc, în acest moment, este să dezvoltăm și infrastructura necesară pentru ca aceste vehicule să fie întâlnite din ce în ce mai des pe stradă”, a declarat Dieter Zetsche, director al Daimler AG și al diviziei Mercedes-Benz Cars.