Gerrit Marx, CEO al Iveco, este de părere că regulamentul cu privire la normele Euro 7, așa cum este elaborat în prezent, impune anumite reduceri ale emisiilor care sunt „nerealizabile din punct de vedere tehnic”.
CEO al producătorului italian de vehicule comerciale Iveco, Gerrit Marx a condamnat ca fiind „pur și simplu stupide” standardele Euro 7, norme care înăspresc limitele de emisii ale vehiculelor pentru poluanți, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon, începând cu 2025.
Oficialul a declarat că regulamentul, așa cum este elaborat în prezent de Comisia Europeană, impune reduceri ale emisiilor de oxizi de azot și particule care sunt „nerealizabile din punct de vedere tehnic”.
În plus, șeful Iveco nu s-a sfiit să puncteze că „efortul de a ajunge acolo (n.n. – la nivelul impuis de normele Euro 7) este uriaș. Și nu există niciun beneficiu reală”.
După ce au trecut de hopul aprobării finale a deciziei de a interzice comercializarea automobilelor noi cu motoare cu ardere internă care emit CO2 după 2035, experții și politicienii europeni se pregătesc să finalizeze normele de aplicare ale standardelor Euro 7 care ar trebui să intre în vigoare în vara anului 2025.
Comisia Europeană a propus, printr-un al regulament, limite mai stricte de CO2 pentru vehiculele grele de marfă, impunând camioanelor noi să aibă emisii reduse cu 90% până în 2040 și autobuzelor urbane noi să atingă emisii zero încă din 2030.
În opinia șefului Iveco, dacă producătorii de camioane și autobuze trebuie să reducă emisiile atât de puternic pentru a respecta standardele drastice aferente anilor 2040, respectiv, 2030, impunerea normelor Euro 7 – care stabilesc limite stricte pentru motoarele actuale, necesitând investiții considerabile, pe termen scurt – este fără sens.
Cetățean german, Gerrit Marx a adăugat că standardele Euro 7 sunt „comlet aiurea”, având rădăcinile în „sistemul politic disfuncțional” din blocul celor 27 de națiuni în care diferiți comisari cu agende politice diferite forțează legi care deseori intră în conflict.
Directorul executiv al Iveco consideră rezonabil ca, pe termen lung, era motoarelor cu ardere să se încheie, „dar modul în care este acum forțată industria nu este corect”.