Google Car este acea buburuză care-și face loc, fără ajutorul unui șofer, pe străzile din Statele Unite. Momentan doar în scopuri experimentale, mașina a acumulat 2.7 milioane de km de teste, fiind poate cel mai avansat vehicul ce rulează autonom în zilele noastre. Dar ce știm până acum despre simpatica buburuză cu chip de roboțel?
Google a demonstrat de-a lungul timpului că dacă se apucă de un proiect nou, îl duce la capăt cu succes și profit maxim. În 2009, însă, a intrat pe un teren minat: un dezvoltator de software care să construiască un autoturism? Toată industria auto a privit cu scepticism decizia, însă nimeni n-a subestimat în vreun fel potențialul companiei americane de a dezvolta un astfel de vehicul. Iar azi, este clar că Google nu este singura companie venită din alte sfere care dezvoltă o mașină.
Alt exemplu notoriu: Apple. Americanii sunt bănuiți că au în dezvoltare o variantă proprie de mașină autonomă, pe care o testează ”cu porțile închise”. Iată cum două companii cu profil asemănător adoptă două strategii diferite: Google ia calea transparenței, prezentând orice update ca pe o victorie și expunându-și mașina peste tot pe unde are ocazia, în timp ce Apple lucrează cu maximă discreție, fără informații scurse din surse interne.
Sigur, la prima vedere, expunerea de care beneficiază Google Car pare câștigătoare, datorită faptului că a devenit, alături de Tesla și al său Autopilot, esența mișcării autonome. În realitate însă, orice tehnologie nouă se mai și ”bușește”, de aceea nici sistemele americanilor n-au scăpat. Incidente cu vehicule echipate cu sistem Google care refuzau să intre într-o intersecție pe motiv că mașinile conduse de oameni stăteau prea aproape una de alta, sau cel al accidentului ușor cu un autobuz, au șifonat ușor imaginea mașinii. Același lucru s-a întâmplat și cu Autopilotul de la Tesla, care este mult mai expus pentru că nu se mai află în stadiu de experiment, ci în mâinile șoferilor. (apasă 2)