Grupul german Continental, cu activități importante și în România, a realizat în 2022 vânzări de 39.4 miliarde de euro, în creștere cu 16,7% față de 2021. Pentru anul în curs este așteptat un nou rezultat pozitiv.
În ciuda mediului macroeconomic provocator, grupul german Continental și-a atins ținta ajustată de vânzări pentru anul fiscal 2022. Potrivit datelor preliminare, vânzările consolidate din anul trecut au totalizat 39,4 miliarde de euro, în creștere de la 33,8 miliarde de euro în 2021 (+16,7%).
Valoarea EBIT (profitul brut inainte de dobânzi si impozite) a urcat de la 1,9 miliarde de euro în 2021 până la două miliarde de euro în 2022 (+5,2%), corespunzător unei marje ajustate de 5%, în scădere de la 5,5% în 2021.
În anul fiscal încheiat la 31 decembrie 2022, venitul net a fost influențat de efecte speciale negative în valoare de aproximativ 1 miliard de euro. Ratele mai mari ale dobânzilor și alte efecte legate de evaluare, în special, au condus la pierderi din depreciere de peste 850 de milioane de euro. În legătură cu activitatea sa din Rusia, Continental a depreciat active de aproximativ 87 de milioane de euro ca urmare a sancțiunilor impuse.
Fluxul de numerar a fost în 2022 de 200 de milioane de euro, în scădere de la 1,2 miliarde de euro în 2021., Această scădere a fost cauzată în special de acumularea de stocuri și creanțe, precum și de cheltuielile mai mari de capital.
„2022 a fost deosebit de provocator pentru noi în mai multe privințe. Războiul împotriva Ucrainei a dus la creșterea prețurilor pentru materii prime, semifabricate, energie și logistică. Acesta este, de asemenea, motivul pentru care continuăm să luptăm pentru o retragere controlată de pe piața rusă. În ciuda provocărilor, ne-am descurcat bine din punct de vedere operațional. Ne-am îndeplinit previziunile privind vânzările și am obținut un rezultat rezonabil. Acest lucru s-a datorat muncii asidue și angajamentului a aproximativ 200.000 de angajați Continental din întreaga lume”, a declarat Nikolai Setzer, directorul general Continental în cadrul conferinței de presă anuale de la Hanovra.
Continental mizează pe creștere în 2023
Grupul Continental se așteaptă ca producția globală de autoturisme și vehicule comerciale ușoare să crească în 2023 cu 2% – 4%, după ce în 2022 aceasta s-a majorat cu aproximativ 7% până la circa 82 de milioane de vehicule.
Costurile semnificativ mai mari pentru materii prime și salarii, precum și pentru energie și logistică – în valoare de aproximativ 1,7 miliarde de euro – sunt de așteptat să influențeze puternic veniturile și în anul fiscal 2023.
Pe baza acestor ipoteze și având în vedere cursurile de schimb de la începutul anului fiscal, grupul Continental anticipează vânzări consolidate pentru 2023 de 42 până la 45 de miliarde euro și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 5,5% 6,5%.
Continental se așteaptă ca divizia Automotive a grupului să genereze în 2023 vânzări de aproximativ 20,5 – 21,5 miliarde de euro și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 2% – 3%.
Pentru divizia Anvelope, Continental estimează vânzări de 14,5 – 15,5 miliarde de euro și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 12% – 13%, iar pentru ContiTech sunt așteptate vânzări de 6,8 – 7,2 miliarde de euro și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 6% – 7%.
„Ne-am stabilizat profitabilitatea pe parcursul anului 2022. În special în a doua jumătate a anului am realizat câștiguri și am implementat și optimizat multe activități. Cu toate acestea știm că trebuie să continuăm să ne îmbunătățim dacă dorim să ne atingem obiectivele pe termen mediu, motiv pentru care suntem hotărâți să creștem veniturile”, a declarat Katja Dürrfeld, directorul financiar al grupului Continental.
Pe termen mediu, grupul Continental urmărește atingerea unei marje EBIT consolidată de aproximativ 8% – 11%.
Viitorul sună bine pentru Continental
Continental se află într-o poziție puternică în privința tehnologiilor viitoare relevante pentru mobilitate. Acest lucru este demonstrat de creșterea majoră a aportului de comenzi pentru divizia Automotive, care a însumat peste 23 de miliarde de euro în 2022, în creștere cu 26% față de anul precedent (18 miliarde de euro în 2021).
O dovadă a poziției tehnologice puternice a companiei este prima sa comandă majoră pentru sistemul de frânare ultramodern, „semiuscat”, în valoare de peste două miliarde de euro. Ceea ce face acest sistem să fie special este utilizarea unor frâne „uscate”, care nu necesită lichid, pentru puntea spate. Noua tehnologie include și sistemul electronic de frânare MK C2.
De asemenea, Continental continuă să promoveze conducerea asistată și automatizată. În acest scop, compania colaborează cu Ambarella, o firmă care produce semiconductori cu inteligență artificială (AI), pentru a oferi producătorilor de vehicule soluții „end-to-end” pentru sisteme avansate de asistență a șoferului și automatizare de nivel 2 sau chiar mai înalt. Producția acestor echipamente este planificată pentru 2026.
În plus, la IAA Transportation, Continental a dezvăluit noul său concept de anvelopă Conti Urban. Deja omologată pentru utilizare rutieră, anvelopa a fost proiectată special pentru autobuze electrice și vehiculele pentru livrări ale viitorului. Conține aproape 50% materiale regenerabile și reciclate, iar nivelul de zgomot a fost optimizat semnificativ. Prototipul urmează să fie testat de clienți în viitorul apropiat.
Continental este și primul producător de anvelope care a introdus în producția sa fire de poliester reciclate obținute din sticle PET. Acest lucru face posibilă înlocuirea completă a poliesterului utilizat în mod convențional în carcasa anvelopei. Pentru fiecare set de anvelope auto standard se folosesc aproximativ 40 de sticle PET reciclate care altfel ar fi ajuns la gropile de gunoi.
La sfârșitul anului 2022 grupul Continental avea aproximativ 200.000 de angajați la nivel mondial cu circa 8.000 de persoane mai mult față de sfârșitul anului 2021. Numărul de specialiști în software și IT a crescut cu aproximativ 2.000 de angajați, ajungând în prezent la 21.000 în întreaga lume.
Grupul Continental a investit peste două miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate aici în șase unităţi de producţie și patru centre de inginerie aflate la Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab şi Iaşi. Compania are și un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Grupul are peste 17.500 de angajaţi dintre care peste o treime sunt ingineri și informaticieni.