Grupul german Continental a achiziționat o participație minoritară la start-up-ul germano-american Recogni pentru a avea acces la cipuri pentru recunoașterea obiectelor în timp real.
Compania Recogni, în care Continental deține acum o participație minoritară, lucrează la o nouă arhitectură de cipuri pentru recunoașterea obiectelor în timp real, bazată pe inteligență artificială (AI).
Procesoarele viitorului sunt destinate utilizării pe computerele performante ale Continental pentru vehicule, printre alte aplicații, unde vor efectua procesarea rapidă a datelor senzorilor pentru conducere automată și autonomă. Experții Continental anticipează că producția la scară largă a noului cip ar putea începe încă din 2026.
Figurativ, noile procesoare foarte specializate servesc ca un amplificator de date ultraeconomic: cu un consum minim de energie, acestea permit computerelor vehiculelor să aibă o imagine rapidă a împrejurimilor imediate ale mașinii, creând astfel baza pentru conducerea automată și autonomă.
„Fără microcipuri cu o viteză de procesare crescută nu vor exista sisteme de interconectare, automatizări și conducere autonomă a vehiculelor. Prin propriile noastre cercetări în domeniul noilor modele de cipuri, parteneriatele noastre strategice cu mari producători precum NVIDIA și investiția noastră în Recogni, facem primul pas către satisfacerea viitoarei nevoi de procesoare ultraspecializate pentru module de senzori și unități de control pentru computerele noastre puternice și performante”, subliniază Frank Petznick, managerul departamentului Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) din cadrul Continental.
Continental estimează o crește a nevoii de putere de calcul
Nevoia de procesoare optimizate pentru cerințele specifice AI este în creștere. În timp ce doar câțiva megaocteți de date pe senzor pe secundă trebuiau analizate acum câțiva ani, cifra respectivă va crește la câțiva gigaocteți pe secundă în următorii ani. Și, în timp ce un sistem de avertizare de ieșire a benzii de circulație obișnuia să necesite doar o simplă cameră alb-negru, vehiculele autonome ale viitorului vor folosi, în unele cazuri, mai mult de 20 de senzori de înaltă rezoluție pentru vehicul, precum radar, cameră și lidar simultan.