Grupul francez PSA ia taurul de coarne, pregătindu-se să creeze un simulator online pentru ca fiecare să poată determina consumul real al mașinii. Acesta va demonstra cât de inexacte sunt testele oficiale pentru determinarea consumurilor.
Simulatorul va fi gata pe parcursul acestui an și va permite proprietarilor de automobile ale grupului PSA să determine consumul real al mașinii pe care o conduc, și cum este el influențat de stilul de conducere al fiecăruia.
Grupul PSA a determinat deja în trafic real valorile consumurilor a 3 dintre modele ale sale, în dorința de a-și mări gradul de transparență și a ”da cărțile pe față”. Diferența dintre valorile obținute de grupul francez și cele oficiale a fost mare, fapt care confirmă inexactitatea normelor oficiale de testare, NEDC.
Cele 3 modele au fost testate pe un traseu prestabilit, situat în zona Parisului, și au fost supervizate de către două organizații independente franceze. Mașinile au fost încărcate special pentru a simula condițiile reale de trafic și au menținut în funcțiune sistemul de aer condiționat. Ruta a inclus 25,5 km în oraș, 39,7 km de drum național și 31.1 km de autostradă.
Primul model testat a fost Peugeot 308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Allure, care a consumat, în medie, 5,0 l/100 km. Apoi, Grupul PSA a comparat rezultatul cu cel obținut de către un grup de proprietari, pentru a verifica acuratețea testului. Și surpriză: cele două valori au fost identice! Comparația cu valorile oficiale ale consumului mediu, însă relevă o diferență de 1,5 l/100 km, valoarea rezultată în urma testelor oficiale NEDC fiind 3,5 l/100 km!
Următorul pe listă, Citroen C4 Picasso, echipat cu același motor, a obținut o valoare medie a consumului de 5,6 l/100 km, care se integrează perfect în intervalul obținut de proprietari: 5,5 – 5,7 l/100 km. Totuși, el este cu mult peste valoarea medie declarată, de 4 l/100 km. În final, același motor, aflat sub capota modelului DS3, a avut nevoie de doar 4,9 l/100 km, ceva mai puțin decât valorile obținute de șoferi în condiții reale: 5,1 – 5,3 l/100 km. Totuși, consumul dat în manualul de utilizare este de 3,6 l/100 km, adică mult mai mic decât cel real.
În urma acestor teste, grupul PSA a obținut expertiza necesară testării în condiții reale de trafic, pe care o va folosi din plin la dezvoltarea viitorului simulator. Totodată, specialiștii francezi au publicat valorile reale de consum ale 30 dintre versiunile pe care le produce, urmând ca lista să fie completată cu încă 20 de mașini până la sfârșitul anului.
Cu această ocazie, Gilles Le Borgne, director de cercetare şi dezvoltare PSA a făcut următoarea declaraţie:
„Conform angajamentului de transparenţă luat în luna octombrie 2015, Grupul PSA publică astăzi rezultatele privind consumul în condiţii de utilizare reale pentru 30 dintre modelele mărcilor Peugeot, Citroën şi DS. Din dorinţa de a furniza cât mai multe informaţii clienţilor săi, Grupul va publica, până la sfârşitul anului, rezultatele referitoare la alte 20 de modele şi va pune la dispoziţia clienţilor săi un simulator care le va permite îmbunătăţirea consumului de carburant în funcţie de modul de utilizare şi, deci, ameliorarea nivelului de emisii CO2. În 2017, Grupul PSA va face încă un pas înainte prin extinderea măsurătorilor efectuate în condiţii reale de utilizare şi la emisiile de oxizi de azot.”
Modele PEUGEOT | |||
---|---|---|---|
14 MODELE PEUGEOT | Test T&E | Omologare | Diferenþã |
l/100 km | l/100km | l/100 km | |
108 1.2lPureTech 82 BVM5 pneuri STD de 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
208 1.6lBlueHDi 100 BVM5 pneuri TBRR de 16'' | 4,7 | 3,5 | 1,2 |
208 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM5 pneuri UBRR de 16'' | 4,7 | 3 | 1,7 |
2008 1.6lBlueHDi 100 BVM5 pneuri TBRR de 16'' | 5,1 | 3,7 | 1,4 |
2008 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri TBRR de 16'' | 5,2 | 3,7 | 1,5 |
2008 1.2lPureTech 82 BVM5 pneuri TBRR de 16'' | 6,4 | 4,9 | 1,5 |
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneuri TBRR de 16'' | 7,1 | 4,8 | 2,3 |
308 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri UBRR de 16'' | 4,9 | 3,2 | 1,7 |
308 1.2lPureTech 130 S&S BVM6 pneuri TBRR de 16'' | 6,6 | 4,6 | 2 |
308 1.2lPureTech 110 S&S BVM5 pneuri UBRR de 16'' | 6,3 | 4 | 2,3 |
3008 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri TBRR de 17'' | 6,1 | 4,1 | 2 |
3008 1.2lPureTech 130 S&S BVM6 pneuri UBRR de 17'' | 7,6 | 4,9 | 2,7 |
508 2.0lBlueHDi 180 S&S EAT6 pneuri UBRR de 17'' | 6,3 | 4 | 2,3 |
PARTNER 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM5 pneuri TBRR de 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Modele CITROËN | |||
---|---|---|---|
11 MODELE CITROEN | Test T&E | Omologare | Diferenþã |
l/100 km | l/100 km | l/100km | |
C1PureTech 82 BVM Feel pneuri STD de 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C3PureTech 82 BVM Exclusive pneuri TBRR de 16'' | 6,3 | 4,6 | 1,7 |
C3PicassoBlueHDi 100 BVM Confort pneuri TBRR de 16'' | 5,7 | 3,8 | 1,9 |
C3BlueHDi 75 S&S BVM pneuri UBRR de 15'' | 4,9 | 3,0 | 1,9 |
C4CactusBlueHDi 100 BVM Shine pneuri TBRR de 16'' | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4CactusPureTech 110 S&S BVM Shine pneuri de 16'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C4BlueHDi 100 BVM Feel pneuri TBRR de 16'' | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4PicassoBlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneuri TBRR de 17'' | 6,5 | 3,9 | 2,6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneuri UBRR de 16'' | 5,7 | 4 | 1,7 |
Grand C4 Picasso PureTech130 S&S BVM6 Intensive pneuri TBRR de 17'' | 7,4 | 5 | 2,4 |
BerlingoBlueHDi 100 BVM pneuri TBRR de 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Modele DS | |||
---|---|---|---|
3 MODELE DS | Test T&E | Omologare | Diferenþã |
l/100 km | l/100 km | l/100 km | |
DS 3BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic | 5 | 3,6 | 1,4 |
DS 3PureTech 110 S&S BVM So Chic | 6 | 4,3 | 1,7 |
DS 4PureTech 110 S&S BVM So Chic | 5,4 | 3,8 | 1,6 |