Viitorul grup PSA-FCA va construi majoritatea modelelor pe doar două platforme. În plus, viitorul Jeep Grand Cherokee va utiliza platforma Giorgio a lui Alfa Romeo Giulia/Stelvio.
Deși vorbim de o fuziune cu drepturi egale, PSA și-a impus punctul de vedere și majoritatea modelelor comune PSA și FCA se vor construi pe platfomele PSA, care sunt mai moderne decât ale FCA, la care unele arhitecturi tehnice provin din epoca GM fiind destul de vechi.
Platformele CMP pentru clasa mică și EMP2 pentru clasa compactă/medie aparținând PSA sunt mai moderne și mai flexibile.
CMP poate acomoda propulsie pe benzină, diesel și electrică, iar EMP2 propulsie pe benzină, diesel și Plug-In Hybrid și Automotive News informează că va fi posibilă și propulsie pur electrică în viitor pe această platformă.
Astfel, pentru modelele de clasă mică, se va utiliza platforma CMP, inaugurată la noul DS3 Crossback și care stă și la baza noilor Peugeot 208 și 2008 dar și a noului Opel Corsa. Pe această platformă se vor construi în viitor nu mai puțin 2,6 milioane unități anual, incluzând aici și viitorul SUV Alfa de clasă mică, plasat sub Tonale dar și viitoarele generații Jeep Renegade și Fiat 500X.
Viitorul SUV Alfa de clasă mică va fi primul model FCA care va utiliza platforma CMP în 2022 și va avea și versiune electrică. Tot pe această platformă se va lansa anul viitor succesorul lui C4 Cactus.
Nu se știe ce se va întâmpla cu modelele mini de la FCA. Sunt zvonuri că Fiat va opri investiția în Fiat Panda, 500 și Lancia Ypsilon. Cum însă Fiat 500 este un simbol, este greu de crezut că va renunța la acesta însă o viitoare generație 500 pe baza platformei CMP nu este o idee rea.
În schimb,Peugeot/Citroen nu mai au planuri de viitor în clasa mică și astfel, Peugeot 108 și Citroen C1 nu vor avea succesor. Aceste modele sunt construite în uzina comună cu Toyota de la Kolin, Cehia. Conform Automotive News Europe, PSA va părăsi acest joint venture și Toyota va prelua fabrica de la Kolin în totalitate. Acolo se construiește în prezent și Toyota Aygo.
Platforma EMP2 inaugurată pe Peugeot 3008 la finalul lui 2017 stă și la baza lui Peugeot 508 sedan și SW, Citroen C5 Aircross și DS7 Crossback. Pe această platformă se vor construi în viitor 3 milioane unități.
Rămâne de văzut dacă Alfa Tonale, viitorul SUV compact Alfa va prelua platforma mai scumpă Giorgio sau EMP2 a lui PSA.
În afară de aceste 3 și respectiv 2,6 milioane construite pe platformele CMP respectiv EMP2 mai rămân încă circa 3 milioane unități. Dintre acestea, 720.000 sunt modele RAM pick-up construite pe platformă cu șasiu separat. Încă cam tot pe atâta sunt vanuri, SUV-uri și sedanuri vândute sub brandurile Chrysler și Dodge.
Se pare că platforma utiliată pentru pick-up-ul RAM 1500 va sta și la baza viitoarelor SUV-uri de lux Jeep Wagoneer și Grand Wagoneer plasate deasupra lui Grand Cherokee și care au și opțiune de 7 locuri.
Mai există apoi o platformă dedicată pentru Jeep Wrangler și Gladiator, pick-up-ul lui Wrangler care va debuta în vara lui 2020 și în Europa.
În sfârșit, Jeep Grand Cherokee care era construit pe o platformă cu caroserie autoportantă va fi dezvoltat la generația viitoare pe platforma Giorgio a lui Alfa Romeo Stelvio și va apărea în 2021 sau 2022.