Grupul Renault, din care face parte și marca Dacia, a prezentat astăzi rezultatele financiare pentru 2020. Conform raportului, pierderea netă a fost de 8 miliarde de euro.
Proprietarul Automobile Dacia, grupul Renault, consideră că a reuşit să limiteze pierderile în al doilea semestru, când cifra de afaceri a scăzut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro.
Cu toate acestea, puternic lovit de problemele cauzate de pandemie, dar și cu o istorie recentă care a arătat un declin pronunțat al balanței financiare, grupul Renault a avut în 2020 rezultatele sale financiare extrem de slabe. Conform datelor prezentate acționarilor, grupul francez din care face parte și compania românească Automobile Dacia a avut pierderi de 8 miliarde de euro, mai grav chiar decât estimările analiștilor care prognozau o pierdere netă de 7,4 miliade de euro.
– Renaulution – revoluție la Renault!
Conform raportului financiar, vânzările Renault au scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de mașini. Tot în scădere se afșă și veniturile, acestea înregistrând un recul de 21,7% până la 43,5 miliarde de euro, în timp ce marja operațională a fost de – 337 milioane de euro.
Renault va avea un 2021 foarte dificil
Luca de Meo, CEO al grupului Renaul consideră că „2021 va fi un an dificil, având în vedere incertitudinile cu privire la criza sanitară, precum şi problemele în aprovizionare cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea şi generarea de numerar”.
Șeful grupului francez a prezentat luna trecută un plan strategic botezat „Renaulution”, conform căruia Renault va atinge o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de cel puţin 5%. Comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.
Compania românească Automobile Dacia a fost preluată de grupul Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
– Dacia se va extinde și către America de Sud sau Asia, dar abia peste 10 ani