Vin vești îngrijorătoare dinspre Renault. Grupul auto anunță pierderi mari și dă vina pe un mediu economic mai puțin favorabil și pe noile norme din industria auto care generează costuri tot mai mari.
Sunt factori care forțează Grupul Renault să își revizuiască anul financiar 2019, aducând în prim plan noi estimări. Pe listă se află veniturile grupului, care ar trebui să scadă cu un procent între 3 și 4%, iar marja operațională este estimată de 5%, în scădere față de estimarea anterioară de 6%.
Renault se așteaptă la un flux de numerar pozitiv în cea de-a doua jumătate a anului, dar nu poate garanta rezultate pozitive pentru întregul an în curs.
Cartelul angajărilor la Renault. Dacia implicată în scandal!
Francezii anunță și necesitatea unei reevaluări a obiectivelor planului “Drive the Future”, care estima încasări de 70 de miliarde de euro și investiții cotate la 18 miliarde de euro în Cercetare și Dezvoltare. Grupul spera să vândă peste 5 milioane de vehicule și să-și dubleze cifrele de vânzări în Europa în intervalul 2017-2022. Și oferirea a opt modele electrice noi era pe listă, ceea ce readuce Twingo EV în cărți. La această oră, gama electrică a companiei din Hexagon numără un singur membru, Zoe.
Au scăzut veniturile Renault în cel de-al treilea trimestru din 2019 față de aceeași perioadă a anului trecut (11,3 miliarde de euro anul acesta față de 11,5 miliarde în 2018).
Datele au fost anunțate în cadrul unei conferințe care a avut loc astăzi, primul eveniment de anvergură la care a participat noul CEO interimar, Clotilde Deblos, numită în locul lui Thierry Bollore, demis și pentru relațiile apropiate pe care le are cu fostul șef al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, arestat pentru evaziune fiscală. Bollore se afla în funcție din luna ianuarie.
Printre obiectivele principale ale francezilor se numără și refacerea relației cu Nissan, afectată de negocierile cu grupul FCA, la care niponii nu au fost invitați.