Astăzi a avut loc la Craiova ceremonia de predare a uzinei de automobile companiei Ford Otosan, cea care va produce în viitor modelele Ford Puma, Transit Courier și Tourneo Courier.
La evenimentul desfășurat la, deja, fosta uzină Ford din Craiova au luat parte Guven Ozyurt, managerul general Ford Otosan, Stuart Rowley, președintele Ford Europa, Nicolae Ciucă, prim ministru al României și alți membri ai guvernului.
În acest context, Guven Ozyurt, managerul general Ford Otosan, a declarat că „alianța strategică dintre acționarii noștri, Ford Europa și Koc Holding, a început cu un dealership cu aproape un secol în urmă. A continuat cu semnarea contractului din 1956 care a permis Koc să devină primul dealer Ford cu drept de a asambla vehicule din întreaga lume. (…) Recentul nostru anunț cu privire la investiția de 490 de milioane de euro este o dovadă a încrederii noastre în operațiunile de la Craiova. Această investiție are ca scop construirea unei capacități suplimentare de producție de 100.000 de mașini în următorii trei ani. Și va pregăti uzina pentru producerea viitoarei generații Courier (n.n. Transit și Tourneo), dezvoltată și industrializată de Ford Otosan. Adăugarea versiunilor complet electrice ale modelelor Courier și Puma va poziționa Craiova către un rol mai puternic în domeniul electrificării industriei”.
Totodată, președintele Ford, Stuart Rowley a menționat că „astăzi facem un nou pas în transformarea afacerii noastre din Europa către atingerea unui viitor complet electric. (…) Prin combinarea forței de producție a uzinei din Craiova cu experiența extinsă a Ford Otosan în domeniul vehiculelor comerciale această facilitate va juca un rol cheie în domeniul electrificării și a creșterii producției de vehicule comerciale în Europa. De când am preluat uzina din Craiova, acum 14 ani, Ford a investit două miliarde de dolari în operațiunile de aici. (…) Ford Otosan va continua să producă cel mai vândut autoturism al nostru, Ford Puma, precum și o variantă electrică a acestuia în 2024. Următoarea generație Ford Transit Courier va fi produsă tot aici, la Craiova. Va fi lansată anul viitor, iar o versiune complet electrică va intra în producție în 2024”.
Nicolae Ciucă, prim ministru al României, a declarat și el că „transferul uzinei (n.n. de la Ford la Ford Otosan) vine cu o investiţie de 490 de milioane de euro în următorii trei ani. Este o investiţie care vizează în mod deosebit producerea de noi tipuri de vehicule şi, ceea ce este de subliniat, este că începând cu anul 2024 va fi produs aici primul autovehicul complet electric. (…) Practic, prin această investiţie, Ford Craiova vine şi sprijină proiectele guvernamentale pentru a ne atinge obiectivele asumate la nivelul UE pentru o tranziţie verde, pentru a reuşi să asigurăm ca din anul 2035 să producem autovehicule şi să folosim autovehicule care vor avea emisii de dioxid de carbon zero şi, de asemenea, ne ajută ca pe orizontală să putem să dezvoltăm capacităţi de producţie care să sprijine acest întreg demers al sectorului de business din România”.
Nicolae Ciucă a menționat și că, în urma discuțiilor cu oficialii Ford și Ford Otosan a înțeles că va fi vorba și despre „o intensificare şi o dezvoltare a capacităţii de producţie. Dacă astăzi există în plan să se producă anual aproximativ 150.000 de vehicule, anul viitor angajamentul este să producă 172.000 – 200.000 de vehicule, ceea ce este un lucru îmbucurător. Noi sperăm să producă şi mai mult, 300.000 dacă este posibil”.
Pe lângă detalii despre uzina din Craiova și viitorul acesteia, Nicolae Ciucă a fost informat și despre doleanțele noului investitor. Compania Ford Otosan a solicitat dezvoltarea infrastructurii necesare mașinilor electrice. În acest context, oficialul a explicat că „la nivelul Guvernului există un angajament asumat prin PNRR astfel încât la finele anului 2026 să realizăm 18.000 de staţii de încărcare – 13.000 din fonduri europene și 5.000 vor fi finanţate de la bugetul de stat”.
Totodată premierul a precizat că managerul general al Ford Otosan a solicitat un dialog în perioada următoare în ceea ce priveşte venirea în România a altor investitori, parteneri ai acestei companii.
„Avem această deschidere şi sprijinim toate aceste demersuri şi este foarte important să subliniem că acest demers se încadrează foarte bine în demersurile Guvernului pentru protejarea economiei şi, în mod special, pentru protejarea locurilor de muncă, iar prin planul de astăzi am putut să observăm că există în intenţie dezvoltarea a încă 600 de locuri de muncă la nivelul companiei Ford Craiova”, a declarat Ciucă.
Tot în domeniul infrastructurii, a celei de transport de această dată, Nicolae Ciucă a precizat că „este nevoie ca aceasta trebuie să asigure aprovizionarea la timp cu piese şi componente şi distribuirea la timp a ceea ce se produce la Craiova. Am înţeles, de asemenea, că trebuie să avem pe masa de priorităţi dezvoltarea industriei de software. România are capabilităţi în acest sens. Am înţeles și că este nevoie să dezvoltăm şi să venim cu noi discipline în sistemul de educaţie din România astfel încât să putem să asigurăm alinierea nevoii sectorului de business cu ceea ce se pregăteşte în sistemul de învăţământ”.
– Uzina Ford din Craiova a devenit Ford Otosan. Turcii anunță investiții de 490 mil. euro