Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Moldova poate primi finanţare din fonduri europene, dar este necesară o solicitare din partea Guvernului, care nu a fost depusă deocamdată, a declarat comisarul european pentru politica regională, Corina Creţu.
“În legătură cu autostrada Moldova, serviciile noastre de la DG Regio au avut consultări cu Guvernul României şi evaluarea noastră este că putem oferi finanţare pentru realizarea studiului de fezabilitate pe actuala perioadă de programare, dar avem nevoie de o solicitare din partea Guvernului României, pe care nu o avem. Noi ne-am oferit, la Comisie, să realizăm studiul de fezabilitate pentru autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş pe perioada actuală de programare şi din viitorul buget, de la 1 ianuarie 2021, să se realizeze construcţia efectivă. Dar aceste lucruri nu le putem face fără a primi un proiect – la fel cum e şi cazul Sibiu – Piteşti, care are prioritate în Master Planul de Transport”, a explicat Corina Creţu.
Comisarul european a menţionat că încă din prima zi a mandatului său a tras “semnale de alarmă”, asupra “nevoii de conectare a României la reţeaua europeană de transport şi autostrăzi”.
“Există un Master Plan de Transport, aprobat de Comisia Europeană încă din anul 2015 şi pentru mine este absolut inexplicabil de ce, după ce o ţară îşi stabileşte priorităţi, nu depune şi proiecte aferente către Comisia Europeană. Pentru că, ştiţi foarte bine, proiectele se realizează în statele membre, Comisia le aprobă pe cele în valoare de peste 50 de milioane de euro. Pe de altă parte, este foarte trist că România e pe primul loc în ceea ce priveşte rata mortalităţii în accidente rutiere. Infrastructura de transport înseamnă, de fapt, investiţii, locuri de muncă, o viaţă mai bună pentru cetăţeni”, a precizat Creţu.
Citiţi articolul integral pe www.floteauto.ro