Hibrizi premium – gama Lexus

Dacă vrei să aduci eficiența unui vehicul hibrid în zona premium, cea mai potrivită alegere este Lexus:
producătorul japonez oferă o gamă largă de modele și o tradiție îndelungată.

Lansat în anul 1998, Lexus RX a fost întemeietorul segmentului SUV premium, urmând ca șapte ani mai târziu, în 2005, să vină cu o nouă premieră: primul  SUV hibrid și, în același timp, primul Lexus hibrid.

În prezent, aproape fiecare model din gama Lexus beneficiază de o versiune hibrid ce utilizează performantul sistem Lexus Hybrid Drive. Cel mai noi model al gamei este chiar noul RX care a fost prezentat în aprilie anul acesta în cadrul Salonului de la New York.

Ajuns la a treia generație – și a doua cu propulsie hibridă – RX vine cu un design agresiv început de mai micul NX și perfecționat de SUV-ul de clasă mare al japonezilor.

În ceea ce privește trenul de38-39_ECO_Le xus rulare, RX 450h folosește un sistem compus dintr-un motor V6 de 3,5
litri amplasat în față și unul electric, situat în spate, care angrenează puntea din spată. În total, sistemul hibrid dezvoltă 300 CP, suficient cât să-i ofere lui RX 450h performanțe foarte bune și o economie de carburant
excelentă.

Toate modelele cu propulsie hibridă de la Lexus oferă posibilitatea de a conduce folosind exclusiv puterea asigurată de motorul electric în limita a aproximativ doi kilometri, grație butonului pentru modul EV. La plecarea de pe loc, însă, și până la o viteză maximă de 50 km/h, RX 450h operează automat în modul electric.

Însă adevăratele beneficii ale sistemului hibrid se văd în cifrele de consum atunci când propulsia este mixtă. Spre exemplu, NX 300h, SUV-ul de clasă medie lansat cu puțin timp în urmă, obține un consum mediu de litri la o sută de kilometri cu ajutorul sistemului propulsor format dintr-un motor pe benzină de 2,5 litri și unul electric, dezvoltând în total 197 CP.

Puntea dintre sistemul hibrid și roți este asigurată în fiecare caz de o transmisie E-CVT (transmisie cu variație continuă controlată electronic) care, pe lângă r38-39_ECO_ Le xusolul ei natural, mai îndeplinește alte două funcții: împarte puterea între generator și roțile din față și acționează ca un reductor pentru motorul electric.

În cazul modelelor cu tracțiune integrală (RX 450h și NX 300h), Lexus a montat un motor electric suplimentar pe puntea spate, dând naștere astfel sistemului E-Four.

La orice mașină cu propulsie hibridă sau electrică, amplasarea bateriilor reprezintă una dintre cele mai mari provocări întrucât sunt în același timp atât voluminoase, cât și grele. IS 300h a fost primul Lexus care a poziționat bateriile sub podeaua portbagajului, astfel că sedanul are un spațiu de depozitare de 450 de litri, la fel ca la o motorizare pe benzină clasică, dar  și o distribuție perfect egală față/ spate a maselor: 50/50%.

Sedanul hibrid de clasă medie are un motor de 2,5 litri, la fel ca NX 300h, numai că aici întregul sistem dezvoltă 223 CP, suficient cât să-i ofere lui IS 300h un sprint 0-100 km/h de 8,3 secunde și o viteză maximă de 200 km/h, totul pe fondul unui consum mixt de 4,3 l/100 km și emisii de CO2 de doar 99 g/km.

Economiile pe care le aduce un hibrid Lexus merg dincolo de consumul de carburant: nu există un ambreiaj, alternatorul și electromotorul sunt integrate în sistemul hibrid și nu necesită reparații sau înlocuire, iar cureaua de transmisie e înlocuită de un lanț care nu necesită îngrijire, ceea ce înseamnă costuri de întreținere minime.

De asemenea, tehnologia Lexus Hybrid Drive are un impact favorabil asupra frânelor și a anvelopelor, primii 90.000 de kilometri necesitând schimbul  unui singur set de plăcuțe de frână și al unuia de anvelope.

DATE TEHNICELexus
ModelRX 450h*NX 300hIS 300h
MotorV6, benzin? L4, benzin? L4, benzin?
Putere maximă (CP)299141223
Cuplu maxim(termic/electric Nm)317/335+139210/240221/300
Transmisieintegral? electricfa??/integral? electricspate
Cutie de vitezeE-CVTE-CVTE-CVT
L/l/h (mm)4.770/1.885/1.6854.630/1.845/1.6454.665/1.810/1.430
Ampatament (mm)2.7402.6602.800
Masă la gol/sarcină utilă (kg) .2.185/n.c1.755/4901.695
Volum portbagaj (l)446/1.570475/1.520450
Accelerație 0-100 km/h (s)7,8 9,3 8,3
Viteză maximă (km/h)200180200
Consum u./extr./mixt6,5/6/6,3 5,3/5,1/5,24,4/4,5/4,3
Autonomie electrică (km)maxim 2maxim 2maxim 2
Normă poluare/emisii CO2Euro5/145Euro6/116Euro5/99
Preț (euro cu TVA)66.23043.90040.550

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nikola Motor

Nikola, aproape de faliment

Despărțirea de Iveco, cu care avea un parteneriat, pare să fi fost doar un pas în declinul Nikola Corporation. Acum, producătorul de

Scroll to Top