Hibrizi premium – gama Lexus

Dacă vrei să aduci eficiența unui vehicul hibrid în zona premium, cea mai potrivită alegere este Lexus:
producătorul japonez oferă o gamă largă de modele și o tradiție îndelungată.

Lansat în anul 1998, Lexus RX a fost întemeietorul segmentului SUV premium, urmând ca șapte ani mai târziu, în 2005, să vină cu o nouă premieră: primul  SUV hibrid și, în același timp, primul Lexus hibrid.

În prezent, aproape fiecare model din gama Lexus beneficiază de o versiune hibrid ce utilizează performantul sistem Lexus Hybrid Drive. Cel mai noi model al gamei este chiar noul RX care a fost prezentat în aprilie anul acesta în cadrul Salonului de la New York.

Ajuns la a treia generație – și a doua cu propulsie hibridă – RX vine cu un design agresiv început de mai micul NX și perfecționat de SUV-ul de clasă mare al japonezilor.

În ceea ce privește trenul de38-39_ECO_Le xus rulare, RX 450h folosește un sistem compus dintr-un motor V6 de 3,5
litri amplasat în față și unul electric, situat în spate, care angrenează puntea din spată. În total, sistemul hibrid dezvoltă 300 CP, suficient cât să-i ofere lui RX 450h performanțe foarte bune și o economie de carburant
excelentă.

Toate modelele cu propulsie hibridă de la Lexus oferă posibilitatea de a conduce folosind exclusiv puterea asigurată de motorul electric în limita a aproximativ doi kilometri, grație butonului pentru modul EV. La plecarea de pe loc, însă, și până la o viteză maximă de 50 km/h, RX 450h operează automat în modul electric.

Însă adevăratele beneficii ale sistemului hibrid se văd în cifrele de consum atunci când propulsia este mixtă. Spre exemplu, NX 300h, SUV-ul de clasă medie lansat cu puțin timp în urmă, obține un consum mediu de litri la o sută de kilometri cu ajutorul sistemului propulsor format dintr-un motor pe benzină de 2,5 litri și unul electric, dezvoltând în total 197 CP.

Puntea dintre sistemul hibrid și roți este asigurată în fiecare caz de o transmisie E-CVT (transmisie cu variație continuă controlată electronic) care, pe lângă r38-39_ECO_ Le xusolul ei natural, mai îndeplinește alte două funcții: împarte puterea între generator și roțile din față și acționează ca un reductor pentru motorul electric.

În cazul modelelor cu tracțiune integrală (RX 450h și NX 300h), Lexus a montat un motor electric suplimentar pe puntea spate, dând naștere astfel sistemului E-Four.

La orice mașină cu propulsie hibridă sau electrică, amplasarea bateriilor reprezintă una dintre cele mai mari provocări întrucât sunt în același timp atât voluminoase, cât și grele. IS 300h a fost primul Lexus care a poziționat bateriile sub podeaua portbagajului, astfel că sedanul are un spațiu de depozitare de 450 de litri, la fel ca la o motorizare pe benzină clasică, dar  și o distribuție perfect egală față/ spate a maselor: 50/50%.

Sedanul hibrid de clasă medie are un motor de 2,5 litri, la fel ca NX 300h, numai că aici întregul sistem dezvoltă 223 CP, suficient cât să-i ofere lui IS 300h un sprint 0-100 km/h de 8,3 secunde și o viteză maximă de 200 km/h, totul pe fondul unui consum mixt de 4,3 l/100 km și emisii de CO2 de doar 99 g/km.

Economiile pe care le aduce un hibrid Lexus merg dincolo de consumul de carburant: nu există un ambreiaj, alternatorul și electromotorul sunt integrate în sistemul hibrid și nu necesită reparații sau înlocuire, iar cureaua de transmisie e înlocuită de un lanț care nu necesită îngrijire, ceea ce înseamnă costuri de întreținere minime.

De asemenea, tehnologia Lexus Hybrid Drive are un impact favorabil asupra frânelor și a anvelopelor, primii 90.000 de kilometri necesitând schimbul  unui singur set de plăcuțe de frână și al unuia de anvelope.

DATE TEHNICELexus
ModelRX 450h*NX 300hIS 300h
MotorV6, benzin? L4, benzin? L4, benzin?
Putere maximă (CP)299141223
Cuplu maxim(termic/electric Nm)317/335+139210/240221/300
Transmisieintegral? electricfa??/integral? electricspate
Cutie de vitezeE-CVTE-CVTE-CVT
L/l/h (mm)4.770/1.885/1.6854.630/1.845/1.6454.665/1.810/1.430
Ampatament (mm)2.7402.6602.800
Masă la gol/sarcină utilă (kg) .2.185/n.c1.755/4901.695
Volum portbagaj (l)446/1.570475/1.520450
Accelerație 0-100 km/h (s)7,8 9,3 8,3
Viteză maximă (km/h)200180200
Consum u./extr./mixt6,5/6/6,3 5,3/5,1/5,24,4/4,5/4,3
Autonomie electrică (km)maxim 2maxim 2maxim 2
Normă poluare/emisii CO2Euro5/145Euro6/116Euro5/99
Preț (euro cu TVA)66.23043.90040.550

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top