Mașinile care intră în categoria hot-hatch vor fi privite întotdeauna drept apanajul adolescenților răsfățați care nu-și permit o mașină sport în adevăratul sens al cuvântului. Ei bine, Honda Civic Type R ar putea să schimbe un pic situația.
În ce fel? Păi hai să începem prin a spune că mașina produsă de japonezi a terminat o tură completă a infamului circuit Nurburgring Nordschleife în doar 7 minute 50 de secunde și 63 de sutimi. Pentru a-ți face o idee despre ce înseamnă asta, noul Porsche Cayman GT4 a reușit un timp mai bun cu doar zece secunde… Uite, deci, că Honda Civic Type R este o mașină sport adeăvrată.
De altfel și deloc surprinzător, performanța noului Type R face din hot hatch-ul nipon noul deținător al recordului absolut pentru mașinile din clasa sa cu tracțiune față. Timpul a fost înregistrat în luna mai a anului trecut cu o mașină identică cu cea de serie, exceptând adăugarea unei cuști de protecție (din motive de siguranță) și îndepărtarea câtorva elemente ce țin de confort (aerul condiționat, sistemul audio) pentru a compensa masa adăugată de celula de siguranță.
Performanța se datorează în principal noului motor 2.0 VTEC TURBO care oferă cifre de putere și cuplu neegalate în segment: 310 CP la 6.500 rpm și 400 Nm la 2.500 rpm. Vei spune că puterea e relativ inutilă dacă vine abia la turații atât de mari, însă asta înseamnă că nu ai condus nicio Honda până acum: linia roșie începe abia la 7.000.
Performanțele etalon sunt pe măsură: 0-100 km/h în 5,7 secunde (cel mai rapid timp pentru modelele hot hatch de serie cu tracțiune față) și o viteză maximă de 270 km/h. Păstrând spiritul modelelor Type R, Honda a ales să păstreze o transmisie manuală pentru noul Civic, cutia cu șase viteze asigurând un maxim de imersiune din partea șoferului.
În ceea ce privește aspectul, primul cuvânt care-ți vine în minte este „agresiv”. Pe urmă, s-ar putea să-ți treacă prin cap „haos”. Asta pentru că, potrivit declarațiilor Honda, designul a luat un loc în spatele aerodinamicității așa că tot ce vezi pe caroseria aglomerată a noului Civic Type R se află acolo cu un scop.
Ceea ce nu se vede este dedesubtul mașinii care, tot din motive de aerodinamicitate, este complet plat, lucrând împreună cu difuzorul de aer din spate pentru a aspira mașina pe asfalt. De asemenea, eleronul a fost modificat față de cel de pe Type R Concept pentru a oferi un echilibru cât mai bun între forța de apăsare și rezistența la înaintare la viteze mari.
Inutil să spunem că sistemul de suspensie este complet nou, cuprinzând acum amortizoare adaptive dezvoltate special pentru Type R care pot altera setările pentru fiecare roată în parte.
Pe Type R debutează butonul +R care, te-ai prins, vine de la „rachetă” – efectul apăsării lui este iuțirea răspunsului anumitor componente ale șasiului și ale sistemului de propulsiei. Curba de cuplu a motorului este modificată, direcția pierde din asistență, iar amortizoarele adaptive sunt rigidizate cu 30 de procente.
Noua Honda Civic Type R va fi disponibilă la vânzare începând cu vara acestui an, iar restul detaliilor vor apărea pe parcurs.
https://www.youtube.com/watch?v=eNgMDfXRdRE