Ultima generaţie CR-V consolidează şi mai mult imaginea unuia din cele mai dinamice şi mai eficente SUV-uri de origine asiatică.
- Spatiu interior/volum portbagaj de top
- tinuta de drum foarte echilibrata
- calitatea interiorului
- echipare standard generoasa
- Motorul diesel de 2
- 2 l atrage taxe suplimentare
- transmisie automata cu doar 5 trepte
Abia lansat pe piaţa din România, noul CR-V se prezintă drept o evoluţie şi în acelaşi timp o conservare a calităţilor unei maşini care a pus încă de la început într-o lumină favorabilă aptitudinile şi polivalenţa SUV-urilor. Departe de a pune în prim plan caracterul dur al unei maşini 4×4, CR-V pune accent mai mult ca oricând pe rafinament şi pe un design evoluat cu o puternică doză de dinamism, calităţi ce nu-l vor lăsa să treacă neobservat. Caroseria redusă foarte puţin ca dimensiuni păstrează intact confortul şi spaţiul interior.
Habitaclul a fost mai bine insonorizat şi face ca zgomotele de rulare şi cele produse de motorul diesel să fie aproape imperceptibile. Poziţia la volan şi spaţiul generos ce te înconjoară sunt similare cu cele ale unui monovolum, senzaţie susţinută şi de o planşă de bord masivă, dar perfect ergonomică. Aspectul sofisticat este foarte temperat şi lasă loc unei organizări foarte eficiente a comenzilor şi indcatoarelor, pentru ca atmosfera la bord să rămână una favorabilă unui condus relaxant.
Materialele şi îmbinările au cunoscut o îmbunătăţire firească, care împreună cu noul layout susţin din plin ascensiunea mărcii japoneze către zona premium. Volanul este plin de butoane într-o ergonomie perfectă, cu care te obişnuieşti foarte repede, iar schimbătorul de viteze este plasat foarte sus şi aproape de acesta. Scaunele sunt dimensionate mult mai bine pentru gustul europenilor, iar bancheta oferă în spate unul din cele mai bune moduri de a transporta trei persoane, asta şi din cauza lipsei tunelului median care a generat o podea perfect plată.
Nu trebuie trecut cu vederea şi aspectul practic al banchetei, care posedă un sistem genial de rabatare, dintr-o singură mişcare, ce transformă instantaneu portbagajul într-unul imens şi perfect plat, ce poate găzdui fără probleme chiar şi două biciclete. Vizibilitatea este în general bună, cu mici neajunsuri către colţurile spate rezolvate însă parţial cu ajutorul sistemului de monitorizare cu camera video.
Deşi nu este o revelaţie în ceea ce priveşte numărul de cai-putere, dieselul de sub capotă este foarte rafinat şi liniar în ceea ce priveşte livrarea cuplului. Această ultimă caracteristică este şi cea care face ca în ciuda celor cinci trepte ale cutiei de viteze automate, motorul să ofere întotdeauna un răspuns bun, tradus în reprize puternice, demaraj bun şi viteze de croazieră mari. Cutia automată are o construcţie clasică, dar posedă un mod Sport şi oferă posibilitatea ca treptele să poată fi schimbate şi secvenţial, prin intermediul padelelor amplasate pe volan, pe care, folosindu-le în repetate rânduri, am ajuns să le consider subdimensionate.
Combinaţia motor-cutie nu este una pur sportivă, dar oferă suficient dinamism pentru o maşină preponderent familială şi plusează la capitole precum confort şi economie. Un consum urban sub zece litri pentru un 4×4 cu motor de 2.2 litri şi cutie automată este mai mult decât decent şi l-am putut obţine fără a fi nevoie de sacrificii. Trenul de rulare este un alt capitol la care CR-V a stat bine dintotdeauna, iar ultima generaţie nu face altceva decât să urmărească foarte fidel acest aspect. Un balans bun între agilitate şi confort este formula pe care o adoptă şi noul CR-V. Roţile mari şi faptul că nu a fost gândit ca un off-roader, face ca CR-V să prefere asfaltul şi doar rare incursiuni în afara acestuia, limitate cel mult la drumuri de macadam sau un forestier uşor. Garda la sol şi unghiurile caroseriei nu permit mai mult, iar la acest lucru contribuie şi sistemul de tracţiune a cărei distribuţie către puntea spate se face strict în mod automat.
Deşi prima caracteristică interesantă la noul CR-V a fost designul exterior, făcând cunoştinţă cu maşina am văzut că lucrurile merg în direcţia corectă şi la celelalte capitole, cum ar fi confortul, dinamica şi un aspect practic fără precedent. Cu un consum decent, echipare bogată şi preţ, noul CR-V este interesant nu doar în segmentul său ci poate fi privit şi ca soluţia perfectă de tranziţie de la un break sau un monovolum, faţă de care aduce beneficiile incontestabile ale unui sistem de tracţiune 4×4.
Date tehnice: | Honda CR-V |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 i-DTEC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1712/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4570/1820/1655 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 589 (1669) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 i-DTEC |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2199 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 350/2000 |
Cutie de viteze | Automata/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 190 |
0-100 km/h [s] | 10.6 |
Consum urban/extra/mixt | 8.2/6/6.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 180 |