Test cu măsurători Honda CR-V PHEV

Test Honda CR-V PHEV AutoExpert.ro

A șaptea generație a Hondei CR-V reprezintă cheia care deschide toate inimile. Poate rula 73 km fără emisii, consumă puțin la terminarea curentului, este suficient de puternică, foarte spațioasă, silențioasă și confortabilă. Doar lapte și miere? Să vedem! Foto: Bogdan Paraschiv

Passepartout, un cuvânt cu două „tăișuri“. Pe de o parte, reprezintă o imagine desenată pe o hârtie care te privește din spatele unei sticle, pe de alta, o cheie universală, care garantează accesul în orice încăpere. Sigur, CR-V-ul PHEV nu e de atârnat pe perete, în primul rând din cauza greutății de două tone, apoi datorită calităților care te îmbie să-l folosești, mai degrabă decât să-l admiri.

Test Honda CR-V PHEV AutoExpert.ro

 ➡ Citește aici testul cu fosta generație CR-V! 💡 

Dacă totuși te decizi să-l sorbi din priviri, există câteva elemente care-ți vor lua ochii. De exemplu, jantele de 18 inchi, care renunță la tendințele actuale de „design cu orice preț“, în favoarea confortului și performanțelor în off-road. Sau combinația dintre auriul metalizat al caroseriei și negrul elementelor stilistice. Sau garda la sol a versiunii PHEV, coborâtă
la 15,9 cm, de la 20, cât au versiunile full hybrid din gamă.

Test Honda CR-V PHEV AutoExpert.ro
Interiorul este negru, mai sobru decât mi l-aș fi dorit, dar, dacă privim tușele înrădăcinate cumva în vremuri apuse, dublate de butoane fizice și selectoare rotative, remarcăm o atmosferă omogenă, care refuză să adopte un stil minimalist, sărăcăcios, tipic modelelor actuale. E o calitate caracteristică mașinilor din „epoca de aur“. Au dat japonezii un pic cu bățu-n baltă când au ales butoanele pentru transmisie, înlocuind sfânta manetă. Sunt neintuitiv de apăsat când te grăbești să faci manevre. Ecranele, la fel ca la oricare al model al mărcii, sunt decente, dar nu la nivelul celor mai bune din industrie, culminând cu camerele la 360°, cu rezoluție mică.

➡ Informații oficiale despre CR-V 💡

Excelent desenate, scaunele sunt poziționate sus, atât raportat la podea, cât și la șosea, oferind o plăcută senzație de control. În spate, spațiul la genunchi este uriaș, iar deschiderea amplă a ușilor permite accesul extrem de facil. Există cotieră centrală cu spații pentru pahare, guri de ventilație centrale, mânere de viraj, două mufe USB-C și banchetă încălzită. Apropo de banchetă, deși nu glisează longitudinal, spătarul fracționat se înclină pe spate cu 10,5° mai mult decât la fosta generație, transformându-se într-un veritabil șezlong. Portbagajul este o peșteră de 635 l, fiind mai mare decât la versiunile full hybrid 4×2 (596 l) și 4×4 (588 l).

Cea mai mare surpriză pentru mine a fost modul în care se simte SUV-ul japonez devenit, din compact, mediu. Sistemul de propulsie a dovedit un rafinament neașteptat din absolut orice punct de vedere. Trecerea dintre curent și benzină este dulce, pedala de frână se simte liniar, fără un prag între regenerare și sistemul hidraulic, zgomotul motorului termic este mic și chiar incitant, iar consumul de benzină, decent după terminarea curentului. Să detaliez.

Test Honda CR-V PHEV AutoExpert.ro

➡ Vezi aici oferta completă pentru CR-V! 💡

Este pentru prima oară când Honda aduce un plug-in hybrid în Europa, și vine cu un sistem fabulos. La baza lui, stă sistemul full hybrid în serie de la CR-V-ul de bază, dar elementele sale au avut parte de unele modificări. De exemplu, motorul termic are 4 CP și 3 Nm în plus. Când bateria se golește, motorul termic acționează ca generator pentru cel electric, care antrenează roțile. Și electricul este actualizat, primind un rotor diferit și magneți noi.

Test Honda CR-V PHEV AutoExpert.ro

În condiții normale, doar el antrenează roțile. Dar în două situații cel termic intervine, intrând în priză directă cu roțile: la viteze mari și constante (de exemplu, pe autostradă), așa cum face la full hybrid, și, în premieră, la viteze tipice orașului, pentru a ajuta motorul electric când culci pedala de accelerație. Bateria de 17,7 kWh se află la picioarele pasagerilor din spate, iar rezervorul a fost plasat sub banchetă. Inventivitatea inginerilor merge și mai departe, aceștia montând încărcătorul compact monofazat, de 6,8 kW, între scaune. Cât ai curent în baterie, CR-V este silențios și rapid, reușind totodată o autonomie urbană de 73 km, cu un consum de 21,2 kWh/100 km.

➡ Honda și Nissan vor crea un grup gigant 💡

Suspensia adaptivă, în premieră în oferta Honda, amortizează foarte bine denivelările, iar geamurile laterale laminate din față izolează excelent habitaclul, ferindu-l de zgomotele circulației. Practic, ești într-un veritabil cocon, în care, dacă mai și pornești instalația de sunet Bose, cu 12 boxe, te detașezi de traficul infernal.

La terminarea bateriei, consumul urban nu sare de 4,3 l/100 km. E fabulos pentru un PHEV cu suprafața frontală de 2,723 m2 și masa la gol de două tone. Bateria poate susține inclusiv demarajele mai hotărâte, deci sunt minore șansele de a porni motorul termic înainte de terminarea curentului. Sigur, CR-V necesită anumite abilități la manevrele în spații mici.

La ieșirea din oraș, poți merge pur electric până la 120 km/h, iar în cazul în care se termină bateria, sistemul accelerează fluid, creând senzația că are evident mai mult de 184 de cai. Iar dacă activezi modul Sport, zumzetul motorului aspirat se aude chiar incitant, iar amortizoarele controlate electronic se întăresc, aducând un plus de control. Astfel, deși nu are legătură cu termeni precum „incisivitate“ și „agilitate“, CR-V este extrem de ușor de controlat și intuit, pentru că nu are reacții nervoase la atacarea în forță a virajelor.

Cât costă, de fapt?

„Bine, bine, dom’le, da’ și costă șaij de mii de euro!“ Așa e, dar actualmente există și o reducere de 3000 de euro. Deci prețul scade la 57.050. Sigur, tot nu e puțin, dar e explicabil. Nu există decât o variantă pentru plug-in hybrid, cea cu toate dotările posibile incluse. Adică cu plafon panoramic, cu sunet Bose, cu tapițerie din piele, cu amortizoare adaptive și cu multe alte echipamente incluse. Astfel, CRV-ul standard oferă dotări echivalente cu ale rivalilor de top.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

BMW X5 M Competition AutoExpert.ro

Test BMW X5 M Competition – Amping

Acest argou american, care se traduce convențional prin „entuziasmant, incitant, dătător de energie“, descrie cel mai bine spiritul lui BMW X5 M

Scroll to Top