Honda a pregătit pentru piața europeană CR-Z, un model sport din clasa compactă, cu tehnologie hibridă cu emisii şi consum în consecință.
Lansat în premieră la Salonul Auto Internațional de la Geneva în luna martie a acestui an, noul model Honda CR-Z se prezintă ca un coupe cu aspect agresiv, care va atenta la o parte din clienții Volkswagen Scirocco sau Peugeot 308 RCZ.
Prin Honda CR-Z, constructorul japonez încearcă să combine avantajele unui prpulsor hibrid, electric plus termic pe benzină, cu o transmisie manuală și o caroserie elegantă și agresivă.
Noul coupe în configurație 2+2 propune să se plieze cu tendința generală, în care toate mașinile, fie ele sport sau de familie vor fi ecologice. Agresiv sportiv Designul mașinii este unul modern, cu o linie joasă a capotei și cu un raport între lățime, lungime și înălțime ce sugerează stabilitate și sportivitate.
Honda CR-Z – Hot hibrid
Puterea totală a motorului cu sistemul paralel hibrid IMA are ca rezultat o putere totală de 124 CP şi un cuplu de 174 Nm. Cu aceste caracteristici motorul ar putea concura, de exemplu, cu un Volkswagen Scirocco de 1,4 litri în varianta de bază cu 122 CP, consumul și emisiile de noxe fiind evident inferioare. Bateriile NiMH pot fi reciclate prin dealerii Honda, la sfârșitul duratei de viață a mașinii.
Cifrele de vârf ale cuplului sunt atinse la o turație de doar 1500 rpm, cu ajutorul motorului electric, lucru ce promite un comportament asemănător cu al motoarelor supraalimentate. Pentru prima dată un propulsor hibrid este cuplat la o cutie manuală de viteze.
S-a ales această configurație pentru a păstra plăcerea conducerii, element esențial pentru un model cu accente sportive, cum este Honda CR-Z. Experiență configurabilă Honda CR-Z poate fi configurată pentru orice situație de trafic prin sistemul de condus cu trei moduri.
Design de concept
Această caracteristică îi permite șoferului să aleagă între cele trei sisteme, modificând astfel răspunsurile acceleraţiei, direcţiei, timpului de funcţionare a motorului în caz de oprire în trafic, ale controlului climei şi ale nivelului de asistenţă asigurată de sistemul IMA.
Prin dezvoltarea acestui Sistem complex de condus cu 3 moduri, Honda permite şoferilor să sporească plăcerea de a conduce sau randamentul economic ori câte ceva din amândouă. Suspensia, care preia elemente comune de la Jazz și Insight a fost modificată special pentru acest model.
Brațele McPherson au fost construite din aluminiu forjat, față de cele din oțel presat de la Insight, fapt ce reduce greutatea fiecărei articulații cu 4 kg și crește rezistența encartamentului pentru a face față anvelopelor mai late.
Honda CR-Z va fi echipată generos
Designul interior al automobilului a fost inspirat din Conceptul CR-Z expus la Salonul Auto de la Tokyo din 2007. Bordul noului coupe are o construcţie complexă pe două niveluri, astfel că porţiunea de sus mai închisă la culoare pare că pluteşte deasupra secţiunii gri deschis ce se continuă până în centrul panourilor interioare ale uşilor.
Honda CR-Z va fi echipată generos, beneficiind de şase airbag-uri, tetiere active, asistenţă în stabilitatea vehiculului şi asistenţă la plecarea din rampă. Toate modelele CR-Z vor fi dotate cu un sistem de climatizare, CD-player cu 6 incinte audio, intrare pentru iPod şi un buton pentru a porni motorul.
Echipările de vârf şi mijloc beneficiază de scaune din piele, volan cu control audio şi pedale din aluminiu sau acoperiș panoramic din sticlă. Noul model are datoria de a întineri clientela Honda și de a crea o nouă generație de mașini, care, indiferent de segment, să fie ceva mai prietenoase cu mediul înconjurător și cu buzunarul.