Honda CR-Z – Plăcerea de a conduce și tehnologia hibridă

Plăcerea de a conduce și tehnologia hibridă sunt două concepte care, până recent, se excludeau reciproc. Honda CR-Z este excepția care confirmă regula.

McLaren P1, LaFerrari, Porsche 918 Spyder, trei hiper-mașini lansare recent în producția de serie care demonstrează că viitorul automobilelor de performanță este strâns legat de tehnologia hibridă. Din păcate pentru Honda, foarte probabil, cele trei vor rămâne în istorie drept inițiatorii acestui trend și nu acest CR-Z alb, care, în teorie, are dreptul de preempțiune pe acest segment.

Acum doi ani, japonezii lansau această mașină sub motto-ul primul hibrid cu transmisie manuală, reducând întregul concept care a stat la baza lui CR-Z la un nivel mult prea simplist. În fapt, acest coupe construit pe platforma lui Insight însemnă mult mai mult decât o transmisie manuală cu o timonerie impecabilă, dar pentru a vedea dincolo de asta ai nevoie de timp și de înțelegere.

Cu 122 CP proveniți din mariajul unui motor pe benzină de 1.5 l și unul electric de 14 CP, CR-Z nu a fost gândit să rivalizeze sportivele clasice. Sistemul hibrid IMA nu se afla la prima apariție în gama Honda, iar coordonatele lui se păstrează: motorul electric și pachetul de acumulatori nu fac decât să asiste propulsorul pe benzină care rămâne în toate scenariile de propulsie actorul principal.

Honda CR-Z – Plăcerea de a conduce și tehnologia hibridă

Cei 14 CP electrici (mai degrabă cei 78 Nm) se află la dispoziția piciorului tău drept și pot fi apelați la orice apăsare hotărâtă a accelerației.

3

Restul pachetului tehnic implică o direcție foarte precisă, o suspensie poate prea rigidă raportată la puterea totală și starea drumurilor autohtone și cele mai plăcute frâne ce includ modulul de regenerare pe care le-am experimentat până acum pe un hibrid.

Consumul nu este influențat major de modului hibrid ci mai degrabă de excelentul sistem start/stop ce oprește motorul încă de la viteze de 10-15 km/h și îl repornește aproape instant.

Dacă vei accesa butonul ECON te poți apropia de un 6 l/100 km în oraș, dar asta implică un stil de condus care, din start, anulează scopul principal al acestei mașini. Cel mai des vei vedea un 8 în dreptul consumului.4

Date tehnice

 Honda CR-Z: Preț de bază: 26.015 euro cu TVA inclus; masă proprie/totală (kg): 1.200/1.520; L/l/h (mm): 4.075×1.740×1.395; volum portbagaj(l): 225/595; combustibil: benzină; cilindree (cmc): 1.497; putere max. (kW(CP)/rpm): 86(114)/6.100; cuplu max. (Nm/rpm): 145/4.800; cutie de viteze/trepte: manuală/6; viteza maximă (km/h): 200; sprint 0-100 km/h (s): 9,9; consum urban/extra/mixt: 6,1/4,4/5 (l); normă poluare/emisii CO2: Euro 5/117 g/km

Concluzie:

Imperfectă cum e CR-Z are meritul de a fi primul hibrid pe care vrei să îl conduci și nu unul care vrei să te conducă, iar acesta este fără îndoială un pas în direcția corectă. Pentru moment însă, CR-Z rămâne o jucărie rezervată celor care nu se uită la bani, dar cu evoluția tehnologiei, prețul va scădea, iar popularitatea va crește.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top