De cand a aparut Honda Insight, pretul nu mai este o scuza pentru a te feri de automobilele hibride. Ori cauti alte motive, ori te apuci de crescut copaci virtuali.
- Primul hibrid accesibil
- Emisii scazute de CO2
- Nu poate rula pur electric
- Porbagaj mic
Au trecut 10 ani de când Honda a lansat prima generație Insight, și dacă nu punem la socoteală sutele de concepte, peisajul automobilelor hibride nu s-a schimbat foarte mult. Cu toate acestea, anul trecut, Toyota a reușit să vândă peste 1 milion de modele Prius. Cifra poate părea modestă în comparație cu numărul total de automobile cu motoare cu ardere internă vândute, dar fără îndoială reprezintă un indicativ important.
În aceste circumstanțe, Insight poate fi modelul care va înclina balanța vânzărilor spre Honda, având încă din start avantajul unui preț ce poate fi încadrat fără prea multe rotunjiri fix în mijlocul clasei compacte. Mai precis, vorbim de un preț de pornire de 17.980 euro (fără TVA), sumă ce în mod tradițional echivalează cu o compactă diesel echipată mediu. Acum întrebarea ar fi ce oferă Insight în plus?
Honda Insight: Look „eco“
Pentru început nu trebuie să îți faci griji că nu vei fi remarcat ca un om ce are grijă de mediu, designul exterior va avea grijă de asta. Aerodinamica a avut rolul principial, de aici și formele plictisitor de inteligente, piperate din când în când cu un element tipic de design Honda. În interior situația nu arată deloc rău, planșa de bord tipică modelelor Honda a fost preluată în proporție de 90%, comenzile uzuale sunt așezate și separate foarte ergonomic, iar scaunele te îmbracă excelent.
Singura problemă este punctată de luneta în două segmente, ce îngrădește destul de mult vizibilitatea prin oglinda interioară. Insight poate acomoda fără prea multe probleme până la 5 adulți, în condiții de confort încadrate în media superioară a segmentului compact. În aceeași situație se află și capacitatea de încărcare, cei 408 l disponibili în configurația standard surclasând referințele clasei (Golf și Focus).
Pentru a menține costurile la un nivel acceptabil, Honda a construit noul Insight bazându-se pe o versiune ușor modificată a platformei de Jazz, plus un sistem IMA preluat de pe hibridul gamei Civic. Asta înseamnă, că identic cu modelul Civic Hibrid, Insight nu se va putea baza niciodată exclusiv pe motorul electric pentru a se deplasa, iar unul dintre motive stă în capacitatea redusă a acestuia (13 CP și 79 Nm).
Cum funcționează
Atunci când circuli cu viteze mici sau foarte mici, bateria este încărcată în jumătatea superioară, iar piciorul tău drept este foarte atent, motorul electric menține mișcarea, în timp ce motorul termic se află într-o stare latentă la turația de ralanti.
O economie suplimentară de carburant poate fi realizată prin apăsarea butonului intitulat ECON care, printre altele, scade cuplul maxim disponibil și filtrează impulsurile date de șofer accelerației. Cu toate acestea valorile de consum declarate nu sunt extraordinare (4.6/4.2/4.4) în comparație cu o compactă cu motor diesel de aceeași capacitate (compensează însă nivelul redus de gaze nearse).
Dacă prețul va fi suficient pentru ca modelul japonez să convingă clienții să treacă peste părerile preconcepute legate de automobilele hibride, asta vom afla cât de curând. Din punctul meu de vedere, eu cred că perseverența japonezilor în domeniul tehnologiilor alternative este pe cale de a fi răsplătită.
Date tehnice: | Honda Insight |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.3 IMA |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1204/1650 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4375/1695/1425 |
Ampatament | 2550 |
Volum portbagaj [l] | 408 (892) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.3 IMA |
Combustibil | Hibrid |
Cilindree [cmc] | 1339 |
Sistem alimentare | electric+injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 72(98)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 121/4500 |
Cutie de viteze | Automata/CVT |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 186 |
0-100 km/h [s] | 12.6 |
Consum urban/extra/mixt | 4.6/4.2/4.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 101 |
1 thought on “Test drive Honda Insight 1.3 IMA 98 CP”
Semnificatia literei “L” la cutia automata la honda insight hybrid…..mersi anticipat!!!