Honda Jazz este o masina ce se adreseaza oamenilor maturi, care au trecut peste perioadele in care cautau adrenalina la fiecare drum si stiu exact ce vor de la o masina.
- Modularitatea interiorului
- Plastice si finisari de calitate
- O singura motorizare disponibila
- Scumpa
Acesta este şi motivul pentru care am renunţat în acest text să scriu despre momentul în care maşina pierde aderenţa, despre reprizele pe care le are şi despre felul în care schimbă transmisia automată atunci când acul turometrului ajunge la zona roşie. În schimb, am încercat să fiu ceva mai matur şi să respect limitele de viteză impuse prin lege. După acestă provocare am aflat că şi un stil de condus relaxat are avantajele lui pentru că rămâi cu banii pe care îi plăteai pe combustibil şi ajungi în siguranţă şi relaxat la destinaţie. Pentru că nu am mers repede am avut timp să remarc interiorul spaţios şi modern ce prezintă numeroase spaţii pentru depozitare.
Doar pentru şofer există cel puţin trei locuri unde să pună băuturile plus alte câteva unde poţi lăsa telefonul mobil sau alte accesorii pe care le iei cu tine zilnic. Comenzile sunt şi ele ergonomice şi intuitive, doar displayul aparatului de radio fiind ilizibil atunci când bate soarele puternic din spate. Scaunele sunt confortabile, cu o susţinere laterală bună, iar materialul cu care sunt acoperite lasă impresia că va rezista mult timp. Confortul este, de altfel, elementul în jurul căruia a fost proiectată această maşină, trecerea peste denivelări sau rulatul pe piatră cubică nefiind un element de stres.
Pe acest gen de carosabil am remarcat şi silenţiozitatea trenului de rulare. Pasagerii de pe banchetă sunt şi ei complimentaţi cu spaţiu demn de clasa compactă(Vw Golf sau Ford Focus). Bancheta poate fi rabatată într-un mod extrem de facil, formând o suprafaţă plană de încărcare cu portbagajul, favorizând astfel transportul obiectelor voluminoase.
În timpul acestui test am obţinut un consum mediu de 5,6 litri la 100 km pe un traseu mixt de aproape 200 km extraurban şi 150 parcurşi în oraş. Obţinerea unui astfel de consum, cu doar 0,4 litri mai mare decât cel declarat de constructor nu este deloc dificilă, fiind necesar doar să apăsaţi cu blândeţe pedala de acceleraţie şi să menţineţi viteza constantă atunci când este posibil. Într-un parcurs extrem de aglomerat sau în cazul în care încercaţi să mergeţi cu Honda Jazz la fel cum mergeţi cu o supersportivă consumul va creşte.
Transmisia I-Shift cu 6 rapoarte reacţionează bine atunci când se conduce „economic” dar ezită uşor în momentul în care vreţi să faceţi o depăşire rapidă. Pentru asta există opţiunea de a schimba manual treptele şi atunci resursele motorului de 1,4 litri I-VTEC şi 100 CP vor fi valorificate eficient. Motorul dezvoltă puterea maximă destul de sus, la 6000 rpm atunci când îl va încânta pe şofer cu un sunet specific pentru Honda, la turaţii mici zgomotul motorului fiind aproape inexistent.
Alegerea responsabilă
După cum am spus, Jazz este o maşină ce se adresează oamenilor maturi şi familiilor cu copii ce au devenit independenţi financiar şi au părăsit casa părintească. Viitorii cumpărători trebuie să fie maturi şi din punct de vedere financiar, prețurile pornind de la 14.613 Euro (TVA inclus) pentru varianta de bază, ehipată.
Maşina testată, este drept, cea mai scumpă din gamă, costă 17.469 Euro. Pentru aceşti bani primeşti transmisia automată, motorul modern şi ecologic, spaţiu interior la nivelul unui automobil compact şi un pachet complet de siguranţă ce include şase airbaguri şi o mulţime de sisteme de siguranţă, cum sunt ABS, EBA, EBD şi ESP cu VSA (controlul tracţiunii). Honda Jazz reprezintă o opțiune de luat în seamă pentru cei ce vor un spaţiu interior vast pentru clasa mică în condiţiile unui consum şi emisii de noxe reduse.
Date tehnice: | Honda Jazz |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 I-VTEC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1128/1555 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3900/2029/1525 |
Ampatament | 2500 |
Volum portbagaj [l] | 375 (845) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 I-VTEC |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1339 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 74(100)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 127/4800 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 180 |
0-100 km/h [s] | 13.6 |
Consum urban/extra/mixt | 6.5/4.6/5.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 125 |