Salonul Auto de la Frankfurt se apropie cu pași repezi, iar Honda nu se dezmite de la trendul pe care l-a pornit de ceva timp încoace, prezentându-se în formulă completa și reîmprospătată, ba chiar și cu ceva noutăți, in premiera mondiala. Ce aduc totuși niponii la Frankfurt?
Începând cu linia clasică de modele – Civic, Jazz, CR-V, noi veniții HR-V si Civic Type-R, conceptul UNI-CUB β cât și un nou proiect semnat Honda, denumit simplu “2&4”, proiect rezultat în urma unui joint-venture între departamentele moto si auto ale constructorului, cu ocazia Global Design Award – competiție internă de design între toate departamentele grupului Honda.
În materie de participanți, în linia întâi avem noi-sositele Jazz și HR-V, amândoua pregătite pentru lansarea oficiala din Europa, urmatorul în rând fiind SUV-ul CR-V, pregătit fiind cu o nouă motorizare diesel, cât și o cutie automată în nouă trepte. Honda Civic beneficiază de mici îmbunătățiri în materie de design exterior, alături de introducerea noului sistem media – Honda Connect – bazat pe o interfață Android, sistem avansat ce manageriază funcții precum Wi-Fi, Bluetooth, USB, HDMI sau Mirror Link. Despre micul UNI-CUB putem spune că reprezintă un derivat al lui ASIMO, device destinat mobilității umane, un concept lansat deja in Japonia, fiind adus in premiera in Germania.
Surpriza salonului o reprezintă totuși conceptul “2&4”. La baza acestuia se regăsește motorul RC213V – utilizat în competițiile MotoGP din 2013, modificat apoi pentru a putea fi adaptat unui autovehicul rutier. Ce este totuși interesant este că șasiul nu beneficiază de un cockpit pentru șofer.
Honda nu este foarte darnică în a ne oferi informații detaliate despre acest concept, singura referire directă către prototip fiind aceea că noul concept prezintă libertatea unei motociclete și manevrabilitatea unei mașini, lăsându-ne puțin cu gândul că proiectul este mult mai îndrăzneț decât îl prezintă ei într-o primă fază, însă cu siguranță vom afla in două săptămâni cu ocazia lansării din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.