Honda NSX reușește (aparent) imposibilul. Renăscut din cenușă, supercarul nipon învinge în linie dreaptă mai potentul Lamborghini Aventador. 573 CP japonezi versus 700 CP italieni. Iată că puterea brută nu este totul.
NSX se laudă cu numai puțin de zece radiatoare și un managament al fluxului de aer cel puțin complex. De ce? Simplu: patru motoare, unul alimentat cu benzină și trei electrice.
Unitatea termică principală, realizată integral din aluminiu (blocul motorului e turnat în Italia), este un motor bi-turbo de 3,5 litri și 507 CP, cu șase cilindri dispuși în V (la un unghi original de 75°) și carter uscat.
În rol secundar regăsim un motor electric de 48 CP montat direct pe axa din spate. Menirea sa e clară: se trezește la viață pentru a pune mașina în mișcare la plecarea de pe loc, pentru a recupera energie sau pentru a asista sistemul de supraalimentare, ducând mai aproape de perfecțiune răspunsul celor două turbine. Rularea cu emisii zero este, de asemenea, posibilă (pentru câțiva km).
Alte două motoare electrice simetrice, creditate cu câte 37 CP, sunt grefate pe fiecare dintre roțile anterioare. Acționate independent în modul Torque Vectoring, acestea sunt capabile să livreze în orice moment nivelul ideal de cuplu roții corespondente, de dragul unei tracțiuni ce frizează perfecțiunea. În realitate, efectul este instantaneu. Honda numește acest sistem “mimat” de tracțiune integrală Super Handling.