Dacă prima generație Honda Civic a fost și primul succes comercial de renume al mărcii japoneze dând naștere unei epopei ce a ajuns la cea de-a zecea generație, acum este startul pentru o electrificare a gamei.
Au trecut mai bine de patru decenii de la lansarea primului Civic, în 1972. Micul autoturism japonez a fost bine primit de piețele din întreaga lume și, chiar și la ora actuală, este o mașină căutată de fanii mărcii. Acum, la Frankfurt Motorshow, CEO-ul Honda, domnul Takahiro Hachigo, a dezvăluit Urban EV Concept. O mașinuță ce ne indică foarte clar că și Honda se înscrie în cursa pentru electrificarea vehiculelor, într-un mod deja mai conservator. Cu toate că sunt deja în stadiul modelelor de producție cu FCX Clarity, Honda nu are niciun autoturism pur electric, cu acumulatori. Acest element lipsă al gamei urmează a fi completat. Iar, conform declarațiilor oficiale, nu este vorba despre un viitor îndepărtat, incert, ci despre 2019. Atunci, Honda va lansa primul autoturism electric pe piață.
Urban EV Concept prezintă câteva detalii și elemente care fac o diferență față de alte autoturisme electrice de pe piață și față de piață la modul general. Este adevărat, vorbim despre un prototip nu despre un model de serie. Așa se face că Urban EV Concept este dotat cu portiere care se deschid în sens invers sensului de mers a mașinii. Pe un panou frontal, încastrat între faruri, se vor putea afișa informații sau mesaje în trafic, în mai multe limbi, iar mașina va comunica astfel șoferilor din jur despre ce urmează să facă (spre exemplu direcții de deplasare, avertizare de frânare etc). Tot acolo se va afișa și nivelul de încărcare a bateriei. Logo-ul mașinii este iluminat cu albastru, din spate, prefigurând astfel modul în care Honda va avea siglele pentru mașinile electrice.
La interior s-a mers pe minimalismul japonez, astfel încât în afară de un volan și două butoane nu mai avem parte de alte comenzi. Avem, în schimb, un display uriaș ce aproape că acoperă toată planșa de bord și ecrane pe portiere pe post de oglinzi retrovizoare.
Parbrizul uriaș este delimitat de doi montanți foarte subțiri, creând impresia unui ecran panoramic.
O altă noutate interesantă este pe banchetă, unde centurile de siguranță sunt montate pe centrul acesteia, astfel încât odată decuplate permite ieșirea fără probleme din mașină.
Lansată în luna martie 2017 la Salonul Auto de la Geneva, strategia “Electric Vision” de la Honda promite să creeze platforme dedicate pentru vehiculele electrice, cu acumulatori de densitate mare, greutate mică și sistem integrat de gestiune a temperaturii care va fi transferat înspre sau dinspre acumulatori.