Cupa Reșița 2011 a dispus de toate ingredientele pentru a rămâne întipărită în memoria tuturor celor care și-au trecut numele pe ordinea de start a competiției.
Cele două etape (a VII-a și a VIII-a) ale Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2011 au fost organizate în spiritul aniversării a 240 de ani de când Reșița reprezintă un pol important pe harta centrelor industriale din România. O primă surpriză pregătită de organizatori sportivilor a fost modificarea traseului din anii precedenți.
Astfel, binecunoscuta coastă pe care se concurează de peste 30 de ani, descoperită de celebrul Werner Hirchvogel, probabil cel mai galonat pilot reșițean din toate timpurile, a fost lungită cu aproximativ 900 de metri. Prilej pentru cei peste 30 de piloți înscriși în competiție să-și dea silința pentru a stabili recorduri pentru noul traseu.
Socotelile au fost influențate însă de vremea capricioasă de vineri. Ploaia în rafale, pe alocuri torențială, a reprezentat principalul obstacol pentru concurenți. Loteria gumelor a fost cea care a făcut diferența în cele cinci urcări pe traseu. După o manșă de recunoașteri a traseului, au urmat două manșe de antrenamente cronometrate în care cei mai buni timpi i-a avut Paul Andronic, cu superbul său Mitsubishi Autotehnica de grupa H. Lucien Hora, liderul echipei ACM Sport din Reșița nu a forțat, menajând resursele monopostului Lola pe care concurează.
Colegul său de echipă în schimb, Christian Nistoran, a profitat de avantajul terenului propriu și a împins la limită automobilul de concurs Mitsubishi Lancer Evo VI, obținând cel de-al doilea timp. În manșa I de concurs, ploaia s-a mai domolit și Hora a reușit să stabilească timpul etalon, învingându-și coechipierul cu doar 3 zecimi de secundă și profitând de faptul că Andronic nu a ajuns la sosire, fiind oprit pe traseu de o mică defecțiune tehnică.
La debutul celei de-a doua manșe de concurs (și ultima) ploaia s-a întețit din nou, timpii obținuți de concurenți fiind în general mai slabi decât în urcarea precedentă. A fost momentul în care două incidente în care au fost implicați Mihai Câmpeanu și Ștefan Giui-Anghelescu Junior, individual, în puncte distincte ale traseului, au paralizat concursul pentru mai bine de o oră. Diminuarea intensității ploii, cumulată cu scurgerea apei de pe traseu, a contribuit decisiv la timpul excelent obținut de Paul Andronic după reluarea startului.
Acesta l-a depășit pe Hora cu 3,5 secunde, fiind pentru prima dată când Lola era învinsă în regim de concurs, în campionatul României. Locul trei al clasamentului general i-a revenit reșițeanului Christian Nistoran, care și-a asigurat astfel și victoria la grupa N. Grupa H i-a revenit învingătorului din clasamentul Open, Paul Andronic, în tinp ce grupa A a fost câștigată de Codruț Cioroiu.
Soarele ține cu Reșița
Duminică avea să se desfășoare cea de-a doua parte a batăliei de la Cupa Reșița 2011. Soarele a fost prezent încă de la începutul zilei pe cer, așa că variabilele jocului aveau să se schimbe serios comparativ cu etapa de vineri.
În condițiile date, cum era și firesc, în calea talentului de care dispune Lucien Hora și a performanțelor deosebite ale bolidului Lola nu mai putea sta nimic, sau mai bine zis, nimeni. El a dominat toate urcările zilei, singurul care a ținut cât de cât aproape fiind, după cum era de așteptat, Andronic. Chiar și așa, diferența între locul I și locul II la final a fost de peste 10 secunde.
Hora se dovedește încă o dată un demn urmaș al maestrului Hirchvogel în istoria automobilistică a Reșiței, lui alăturându-i-se și Christian Nistoran, care a reușit, ca și vineri, cel de-al treilea timp al etapei, obținând încă un podium în clasamentul general și o victorie care-i confirmă statutul de favorit al sezonului la grupa N. Lucian Boroianu a dominat grupa A, victoria fiind o frumoasă consolare după multitudinea de probleme întâmpinate vineri la setările automobilului său.
La sfârșit toată lumea a fost mulțumită și încântată de experiența weekend-ului reșițean, aprecierea de care s-a bucurat această etapă și traseul pe care s-a concurat, fiind ilustrată perfect de Mihai Câmpeanu, concurent la grupa A, care a dat dovada pasiunii deosebite și a sacrificiilor pe care le implică acest sport deosebit. După un incident pe traseu, vineri, în urma căruia și-a avariat automobilul de concurs (Mitsubishi Lancer Evo VI), Câmpeanu a întreprins eforturi deosebite și a reușit achiziționarea unui alt automobil (Mitsubishi Lancer Evo IX) cu care a concurat duminică.
Radu Gurămultă
Credit foto: Mihaela Pop, Sorin Pop – Dunlop