Progresul Hyundai din ultimii ani este unul susținut și foarte ușor de reperat, marca din Coreea impunând modele din ce în ce mai competitive în toate segmentele.
Clasa compactă este cel mai „agitat“ segment al pieței auto din Europa. Dacă până nu demult constructorii de pe continent dictau ritmul și impuneau standardele, „străinii“ au început să devină din ce în ce mai vocali și asta pe bună dreptate. Unul dintre cei mai activi producători în acest segment în ultimii ani a fost Hyundai. Prima generație i30 a fost dovada că produsele companiei pot concura de la egal la egal cu cele mai apreciate modele ale concurenței.
Noua generație are rolul de a-și depăși înaintașul și de a ridica ștacheta și mai sus. E limpede că progresul tehnologic trebuia să cuprindă toate domeniile de dezvoltare a unui automobil, și așa a și fost, dar inginerii coreeni au tratat cu o deosebită importanță capitolul siguranței pasagerilor, precum și cel al siguranței rutiere în general.
Noua generație i30 este al șaptelea model consecutiv Hyundai care a înregistrat clasificarea maximă de cinci stele la rigurosul program de evaluare EuroNCAP, continuând lista modelelor precum generația anterioară i30, i20, ix35, ix20, i40 și Veloster. Noul Hyundai i30 a obținut clasificarea maximă de cinci stele în materie de siguranță la testele organizației independente de evaluare EuroNCAP.
Hyundai – Clasă cu greutate
Rezultatele riguroasei testări recomandă i30 ca unul dintre cele mai sigure autovehicule din segmentul C. Noua generație i30 a obținut rezultate superioare pentru clasa din care face parte, 90% la categoria „protecția copiilor“, înregistrând punctaj maxim atât la testele pentru vârsta de 18 luni, cât și pentru cele corespunzătoare vârstei de 3 ani.
La categoria „protecția adulților“, noua generație i30 a obținut de asemenea punctajul de 90%, oferind o bună protecție atât conducătorului auto, cât și pasagerilor. Atât tetiera șoferului, cât și scaunul au fost apreciate pentru protecția pe care o oferă împotriva leziunilor gâtului, în eventualitatea unei coliziuni din spate.
La testele pentru siguranța pietonilor, noua generație i30 a înregistrat punctajul maxim pentru protecția picioarelor, datorită barei față. ESP-ul (Electonic Stability Program), împreună cu sistemul centurilor de siguranță față și spate au contribuit la rezultatul de 86% la categoria „siguranță asistată“.Elantra Elantra este fratele lui i30, sau, pentru a fi cât mai pe placul cumpărătorilor est-europeni, putem spune că este versiunea cu portbagaj a acestuia.
Încă de la lansare, impactul vizual pe care l-a produs, imaginea bună de care se bucură Hyundai printre cumpărători, motorizările apreciate și listele generoase de dotări au contribuit semnificativ la succesul noului Elantra. Adăugăm la aceste considerente și cele legate de prețurile foarte bune de achiziție și serviciile post-vânzare pe care Hyundai le oferă clienților, iar aprecierea de care se bucură modelul devine foarte ușor de înțeles.
Progresul Hyundai din ultimii ani este unul susținut și foarte ușor de reperat
Dacă fratele său excelează la capitolul siguranță, Elantra nu se putea lăsa mai prejos. Alături de VSM (Sistemul de Management al Stabilității Vehiculului), care ajută autovehiculul să-și păstreze stabilitatea în situațiile critice și care este disponibil pentru prima dată în această clasă, Elantra oferă în versiunea de echipare standard sistemele ESP (Sistem Electronic de Stabilitate), ABS (Antilock Braking System) și șase airbaguri (două în față pentru șofer și pasager, la care se adaugă încă două airbag-uri laterale montate în scaune și două airbag-uri cortină, ce oferă o protecție superioară în cazul unui impact lateral).