Hyundai i10 1.1i 69 CP

Noul Hyundai i10 se îmbracă mai frumos, dar nu uită pentru ce a fost construit: să te ducă din punctul A în punctul B cât mai ieftin și confortabil.

Acum trei ani, când a pășit pentru prima oară pe asflat românesc, Hyundai i10 s-a remarcat printr-o trăsătură rareori asociată cu automobilele și anume onestitatea. Pe atunci coreeanul nu emitea pretenții mai mari decât putea duce, având un interior corect asociat unei părți mecanice cât se poate de simple. Combinația s-a dovedit una apreciată de clientela mioritică, i10 devenind în 2009 cel mai bine vândut în clasa sa cu o marjă destul de confortabilă.

Pentru a se alinia noii identități vizuale promovate de Hyundai, modelul de clasă mică a primit recent un facelift, cu rezultate evidente în special în partea din față. Mai detaliat, spoilerul față, farurile și capota motorului au fost reproiectate, suficient pentru ca noul i10 să afișeze o figură mai expresivă decât predecesorul său. Nici spatele nu a fost uitat, doar că aici modificări vizibile se remarcă doar la nivelul blocurilor optice.

Ceva nou la interior?

În interior evoluția este dificil de reperat, marea majoritate a comenzilor și materialelor plastice fiind identice cu cele ale modelului precedent. Asta aduce cu sine atât puncte pozitive cât și puncte negative. În prima categorie intră ergonomia impecabilă, cu butoane marcate clar și o delimitare logică a comenzilor precum și numărul generos de spații de stocare.

În a doua categorie aș include combinația cromatică destul de anostă gri/negru, întâlnită atât pe planșa de bord cât și pe tapițerie. Acum trei ani probabil că nu m-aș fi plâns, dar concurența a început să ofere clienților măcar posibilitatea de a introduce puțină culoare în interior. Tot în categoria „se putea și mai bine“ intră și textura aproape abrazivă a volanului, ce poate strica prima impresie atunci când te urci la volan.

Revenind la lucrurile ce merită laude, menționăm și spațiul disponibil pasagerilor de pe banchetă, suficient chiar și pentru cei de peste 1.85 m grație formei monovolumice a caroseriei. Prezența tetierei centrale sugerează discret că trei pasageri pot ocupa în legalitate bancheta, scenariu pe care sincer nu îl recomand, spațiul pentru umeri fiind extrem de redus. Capacitatea portbagajului respectă normale clasei cu o valoare standard de 225 l, ce poate fi extinsă pana la 910 l în cazul în care ai ceva mai voluminos de transportat și ești dispus să renunți la banchetă.

Ceva nou sub capotă?

Nu și nici nu ar fi fost nevoie. În cazul automobilelor de clasă mini alegerea ideală este un propulsor pe benzină de litraj mic, motiv pentru care noul i10 păstrează propulsorul de 1.1 l și 69 CP ce a debutat pe prima generație. Cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte motorașul accelerează cu poftă până la 60-70 km/h, viteze des uzitate în special în mediul urban. Dincolo de aceste valori viteza crește într-un ritm decent, cu condiția să turezi motorul peste 4.500 rpm pentru a accesa cuplul maxim. Consumul înregistrat în timpul testului a fost de 7 l în mediul urban, o valoare bună în condițiile în care modelul de test era aproape nou nouț.

Pe total i10 este o mașină agreabilă din punct de vedere dinamic, ce poate deveni realmente distractivă dacă ești dispus să nu te mai uiți o perioadă la displayul rezervorului de carburant.

Suspensia, îndeosebi cea spate, are obieciul de a reacționa destul de agresiv pe denivelări, dar nu îl vom depuncta pe i10 din această cauză, problema fiind una generală în clasa mini.

Prețul de pornire pentru noul i10 este de 8.742 euro cu TVA inclus în echiparea Economy sau 9.275 euro cu TVA în echiparea Classic. Recomandarea noastră ar fi să vă orientați spre al doilea nivel de echipare, ce aduce în plus sistemul de sunet CD MP3 cu mufe AUX și USB, geamuri electrice față, airbag pentru pasager, spoilere față/spate vopsite în culoarea caroseriei etc. Diferența de 533 euro, spunem noi, este justificată pe deplin de dotările suplimentare oferite. În plus, oferta va deveni și mai tentantă acum că programul Rabla a demarat.

Date tehnice: Hyundai
i10
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.1i
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 980/1400
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3585/1595/1540
Ampatament 2380
Volum portbagaj [l] 225 (910)
Motor si transmisie
Tip motor 1.1i
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1086
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 51(69)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 99/4500
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 151
0-100 km/h [s] 15.6
Consum urban/extra/mixt 5.8/4.1/4.7
Emisii CO2 [g/km]

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top