Construit cu gândul la europeni, Hyundai i20 oferă reale motive de bucurie atât prin faceliftul suferit recent, cât şi prin dublarea producţiei fabricii Haos din Turcia.
Oferă mai multe decât promite la prima vedere?
Clasa unde Hyundai i20 își desfășoară activitatea este una extrem de agitată, datorită numărului mare de concurenţi și a dorintei de a perfecţiona un produs al cărui preţ de achiziţie este unul accesibil.
Discutăm de mașini cu preţuri în jurul valorii de 10.000 de euro cu toate taxele incluse, dimensiuni mici și propulsoare pe benzină cu cilindree redusă.
Pe scurt, clasa mică este locul unde fiecare constructor aruncă în scenă cel puţin un model pentru a prinde o felie din marele tort. Hyundai i20 are o misiune grea alături de Polo, Corsa sau Fiesta, iar versiunea cu facelift are acum șanse mai mari ca niciodată. Pentru a mă convinge de acest lucru, am zburat până la Istanbul cu scopul de a testa noua versiune, dar și pentru a vizita fabrica unde i20 prinde viaţă.
Traficul haotic specific zonei a creat condiţiile propice pentru ca i20 să-și etaleze “noile haine” și să facă faţă situaţiilor diferite. Modificările de ordin estetic sunt ușor de reperat, noua identitate a mărcii regăsindu-se în special în zona frontală, locul unde spoilerul redesenat, noile faruri, dar și luminile de zi cu LED asigură spectacolul.
Nici interiorul nu a scăpat neatins, facelift-ul promiţând un upgrade la nivel de materiale și texturi, dar și o nouă cromatică. Din interior Realitatea confirmă, interiorul lui i20 fiind lucrat mai atent. Îndată ce am urcat la bord, noile materiale au influenţat în bine și “mirosul de nou”, senzaţia de plastic fiind de domeniul trecutului.
Hyundai i20 – Turkish delight
Tot pentru un plus de rafinament, aveţi acum ocazia de a selecta opţiunea smart key, butonul start/stop sau camera pentru mersul înapoi, dotări care indică noutatea modelului, dar și grija inginerilor pentru ca produsul final să fie complet. Spaţiul oferit pasagerilor este în limita segmentului, în timp ce portbagajul măsoară 290 de litri, o valoare care înseamnă patru genţi de voiaj de dimensiuni medii.
Dinamic, i20 facelift poate fi propulsat de două motorizări diesel 1.1 l 75 CP sau 1.4l și 90 CP, și două pe benzină 1.2 l și 85 CP sau 1.4 l și 100 CP, acesta din urmă putând fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau automată cu patru. În cadrul testelor, am condus motorizarea pe care toată lumea pariază, 1.4 l benzină și 100 CP, atât în varianta cutie automată, cât și manuală.
Silenţios și vivace odată ce acul turometrului depășește valoarea de 3.000 rpm, propulsorul 1.4 litri este cea mai bună alegere pentru cei care doresc acel compromis între confortul în depășiri și consumul de carburant. Pe drumurile naţionale am reușit un consum mixt de circa 5 l/ 100km, în timp ce în oraș media afișată de computerul de bord a fost în jurul valorii de 7 l/100 km.
În cadrul testelor, am condus motorizarea pe care toată lumea pariază, 1.4 l benzină și 100 CP, atât în varianta cutie automată, cât și manuală.
Chiar și la viteze de 130 km/h, i20 este tăcut în exploatare, iar sentimentul de siguranţă este pregnant. Personal, recomand cutia de viteze manuală care facilitează schimbarea treptelor de viteză după bunul plac, situaţie care avantajează atât depășirile, cât și reducerea consumului de carburant. În configuraţia cu cutie automată, i20 se simte excelent pe autostradă, însă mai trebuie lucrat la schimbarea treptelor în oraș, când micile șocuri, dar și fluctuaţiile în transmiterea puterii penalizează.
Terminând într-o notă optimistă, i20 facelift poate fi o surpriză plăcută în acest segment, însă doar dacă preţurile de achiziţie practicate respectă cu sfinţenie linia pe care Hyundai a trasat-o în ultimii ani.