Tehnic vorbind, mașina asta este remarcabilă! Îndrăznesc să spun că Ioniq 6 oferă cea mai bună valoare pentru suma pe care o plătești. Sigur, nu e lipsită de păcate, dar are atâtea părți pozitive încât te întrebi ce inginerie au făcut coreenii ca să surclaseze tot ce se găsește pe piața electricelor în gama lor de preț.
Ce e Hyundai Ioniq 6?
Nici eu nu știu să-ți spun exact, ca să fiu sincer. Un sedan-coupe de clasă medie (de segment D) care se ia în bețe cu BMW i4. În rest, e greu de găsit un adversar real, Tesla Model 3 fiind mai mică, iar Mercedes EQE mai mare. Este foarte apropiat de conceptul Prophecy, deci are un design extrem de polarizant, fapt care îi atrage, deopotrivă, admiratori și disprețuitori. Eu îl iubesc!
Cum se simte la interior?
Spațios la picioare. Lungimea interioară este uriașă, chiar mai mare decât la Skoda Superb! Nici Taycan nu oferă un asemenea spațiu. Când călătorești pe banchetă, atingi cu capul plafonul dacă ai peste 1,83 m înălțime. Per total, atmosfera e cam ternă, din cauza culorii negre a cărei monotonie nu e ruptă de nicio altă nuanță, și a plasticelor cam tari. Dacă vrei să ți-o comanzi, fă tot posibilul să optezi pentru varianta cu interior în două culori.
Asamblările sunt corecte, iar ergonomia – excelentă, cu o singură excepție: butoanele geamurilor electrice plasate pe consola centrală îți dau bătăi de cap până te obișnuiești cu ele. Poți inclusiv să schimbi setările climatizării din butoanele fizice de pe bord, fără să folosești ecranul. Scaunele sunt bune, deși cam plate pentru gusturile mele. De la volan vei aprecia excelentul instrumentar digital de bord, ușor de „descifrat”, nu și ecranul central tactil, care mai are întârzieri.
E bun pentru familii?
Depinde. Dacă ești baschetbalist și ai copii înalți de peste 1,85 m, nu, pentru că nu beneficiază de o înălțime suficientă în spate. Altfel, e probabil să te împrietenești cu coreeanul, care oferă standard banchetă încălzzită și cotiere centrale f/s. Atâta vreme cât iei în excursii genți de voiaj, nu valize voluminoase, totul merge strună. O avea portbagajul 401 l, dar are o formă neregulată și un capac cam înclinat, așa că preferă să-i dai genți deformabile. Ai și în față un mini-portbagaj, de 45 l.
Cum se simte pe șosea?
Plăcut. Zgomotele aerodinamice sunt (aproape) nule, datorită unui coeficient aerodinamic stelar, de 0,21. Suspensia e gândită pentru un stil de conducere incisiv, dar ampatamentul mare reduce orice senzație de disconfort, drept urmare ansamblul se simte extrem de natural. De fapt, pe asfalt fără denivelări pare mai degrabă că plutești, doar cele mari făcându-se simțite la interior.
Deși ruliul este extrem de bine ținut în frâu, direcția cam lungă nu transmite fidel nivelul de aderență, iar asta, în combinație cu cele două tone ale mașinii, te va deranja un pic dacă ai înclinații sportive. Accelerațiile sunt mai rapide decât te lasă să crezi cei 229 CP. Există patru niveluri de recuperare a energiei, cel mai „lejer” lăsând mașina să facă coasting (precum o termică la punctul mort), iar cel mai agresiv permițând conducerea cu o singură pedală. Este cel mai bun sistem de regenerare pe care l-am întâlnit în grup.
Ce autonomie are?
În primul rând, să-ți spun despre consum. Pe când niciun model n-a coborât sub 19,3 kWh/100 km, Ioniq 6 s-a mulțumit cu 16,3. Este rezultatul coeficientului aerodinamic remarcabil, combinat cu o eficiență fabuloasă a arhitecturii pe 800 V. Pe tura noastră, autonomia a fost de 454 km, depășită doar de Taycan (470 km), în timp ce celelalte modele n-au sărit de 400. Pur și simplu, coreeanul este ideal pentru călătoriile lungi!
Cât de repede se încarcă?
Dacă-l excludem pe Taycan, venit dintr-o altă galaxie atât ca tehnică, cât și ca preț, Ioniq 6 este cel mai bun. Trece frecvent de 200 kW, dacă și stația îi permite, iar acolo unde stația este mai puțin ofertantă, încarcă fix cu puterea maximă disponibilă la priză. O platformă excepțională, mai ales dacă o raportezi la prețul mașinii.
De ce-mi place?
Pentru că mergi cu ea și uiți s-o încarci. Pentru că stai puțin la priză. Pentru că este comodă și stabilă deopotrivă. Pentru că arată altfel.
Ce-aș schimba la ea?
Aș pune plastice mai moi la interior, scaune mai bine profilate și un sistem multimedia mai reactiv. Poate or să apară toate la facelift.
Cât costă?
Puțin, ținând cont de cât de bună e. Varianta de bază, pe care am avut-o și noi, costă 45.363 euro. Poți opta și pentru versiunea cu două motoare, de 325 CP, dar nu îți recomand, pentru că și 229 sunt mulți și, oricum, se „pupă” mai bine cu caracterul mașinii. În plus, un singur motor asigură și o autonomie mai mare.