Hyundai este unul dintre constructorii care a înțeles să se adapteze mereu direcțiilor de dezvoltare ale pieței auto, ix20 constituind un exemplu în acest sens.
Ix20 a luat naștere, ca multe alte modele Hyundai din ultima vreme, din strânsa colaborare cu cel de-al doilea mare constructor sud-corean, KIA. Dacă, până acum, KIA părea să pună ceva mai mult accent pe design (vezi cazul lui c’eed comparativ cu i30), de această dată, gemenii Hyundai ix20 și KIA Venga, au personalități proprii puternice, demonstrând noile tendințe abordate de cei doi constructori.
Asemănările la exterior între cele două modele sunt vizibile doar din profil și la dimensiuni. Dacă am amintit de limbajul de design, trebuie precizat că ix20 este al doilea model, după SUV-ul ix35, care adoptă noua filozofie Hyundai. Pentru că vorbim de un segment – cel al monovolumelor – care nu este nici pe departe în topul preferințelor românilor, dar care prin prisma noilor modele devine din ce în ce mai interesant odată cu creșterea accentului pus pe viața de familie în România, ix20 poate deveni o opțiune de luat serios în calcul.
Profilul înalt al lui ix20 și consolele scurte, contribuie la proporționarea generoasă a spațiului interior.
Cu pasagerii în spațiu
Habitaclul este spațios, pasagerii din față beneficiind de o poziție comodă în scaunele montate mai sus decât în automobilele compacte sau în cele cu trei volume. Și bancheta este montată mai sus, ca într-un amfiteatru, pentru a le permite pasagerilor (copiilor) să vizualizeze cât mai bine suprafața vitrată mare din față. Merită toate laudele capacitatea de modularitate pe care o oferă, pe lângă fracționarea proporționată 40/60 și posibilitatea de reglare individuală a unghiurilor de înclinare a celor două spătare, precum și posibilitatea de culisare a șezuturilor (sunt montate pe șine). Tot în acest sens amintim și de spațiile de depozitare numeroase, poziționate strategic și dimensionate corespunzător.
Pentru ca atmosfera să devină și mai plăcută la interior, opțional este disponibilă și o trapă panoramică pentru ambele rânduri de scaune. Materialele folosite la interior sunt de calitate bună, iar finisările și îmbinările au fost făcute cu grijă, Hyundai tratând cu atenție investiția clienților săi. Fiind vorba de un monovolum (MPV), chiar dacă de clasă mică, volumul portbagajului este mare, accesul fiind facilitat de hayonul cu deschidere largă.
Diesel? Da, vă rog!
Modelul testat este echipat cu o motorizare diesel, de capacitate mică (1,4 l): o opțiune foarte probabilă pentru mulți dintre viitorii clienți de ix20, știută fiind afinitatea românilor pentru motoarele cu aprindere prin compresie. Mai mult, echiparea cu o transmisie cu șase trepte de viteză, se va dovedi inspirată în momentul repartizării bugetului de vacanță al unei familii. Puterea maximă a propulsorului este de 78 CP (57 kW), fiind necesară o acționare fermă a pedalei de accelerație, când deplasarea se efectuează în ritmuri alerte. Motorul se dovedește a fi și ușor zgomotos la viteze reduse, creșterea vitezei de deplasare anihilând acest zgomot prin apariția celui aerodinamic (mai mare, dar normal în cazul unui monovolum).
Fără a avea pretențiile unor performanțe ieșite din comun, propulsorul diesel cu cilindree de 1,4 litri a avut după două zile de exploatare urbană, și un drum București-Brașov și retur, un consum de 5,8 l/100 km. De apreciat, în condițiile în care ocupanții au fost trei adulți nu tocmai filiformi, plus o cantitate rezonabilă de bagaje. Flexibilitatea oferită împreună cu transmisia de care aminteam anterior, îl recomandă în cazul unui proprietar dispus să plătească 16.480 Euro cu TVA, cu aproximativ 1.600 de Euro mai mult decât în cazul motorizării pe benzină de 1,4 litri și 90 CP.
Fiind vorba de o mașină de familie, setările sistemului de suspensie au fost făcute în scopul obținerii unui confort cât mai bun pentru pasageri. În plus suspensia nu este zgomotoasă și filtrează bine imperfecțiunile drumurilor.
Concluzionând, ix20 este o mașină perfectă pentru o familie cu unu/doi copii, iar propulsorul diesel economic o recomandă să nu fie „uitată“ acasă în cazul concediilor sau al călătoriilor lungi. Confortul de care vor dispune pasagerii și spațiul versatil de stocare din interior și pentru bagaje sunt alte atuuri importante pentru simpaticul corean.
Date tehnice: | Hyundai ix20 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 CRDi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1345/1700 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4100/1765/1600 |
Ampatament | 2615 |
Volum portbagaj [l] | 440 (1485) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 CRDi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1396 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 57(78)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 220/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 150 |
0-100 km/h [s] | 15.5 |
Consum urban/extra/mixt | 5/4.2/4.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 119 |