Hyundai NEXO este cea mai nouă creație a casei sud-coreene, promisă sub forma unui concept, dar prezentată la CES 2018 ca prototip gata de lansare. Este un SUV electric pe hidrogen, cu sisteme de asistență avansate, care includ funcții de rulare autonomă.
NEXO este mașina care va deschide drumul celor de la Hyundai către dezvoltare unei game cu emisii reduse sau zero, pentru că sud-coreenii vor să introducă pe piață nu mai puțin de 18 astfel de modele până în 2025.
Sistemul de monitorizare a unghiului mort, unul inovator în industrie, proiectează în bord spatele și lateralele mașinii, folosind camere, în timp ce acesta schimbă banda. Hyundai devine astfel primul producător auto care oferă montaje video din ambele părți ale vehiculului, atât timp cât mașina este în mișcare.
Odată cu NEXO își face debutul, în gama Hyundai, și Lane Following Assist, sistemul care reglează automat direcția pentru a menține mașina în centrul benzii de rulare, la viteze de până la 150 km/h, atât pe autostrăzi, cât și în orașe.
Remote Smart Parking Assist parchează automat vehiculul sau îl scoate dintr-un spațiu strâmt de parcare, fără ca șoferul să fie nevoit să se afle în mașină. Sistemul RSPA poate fi acționat prin simpla apăsare a unui buton.
NEXO este cea de-a doua generație de vehicule electrice pe hidrogen, după ix35 Fuel Cell. Mașina va ajunge pe piețele selecționate de producător, în funcție de infrastructura de care beneficiază acestea, și va fi disponibilă în showroom-uri în primăvara acestui an. Noul model ar trebui să atingă o autonomie impresionantă de 800 de kilometri și poate fi reîncărcat în doar 5 minute.
Mașina prezentată la Târgul de Tehnologie din Las Vegas a fost supusă anterior unor teste extreme, prototipurile fiind rulate la temperaturi extreme cuprinse între -30 și +50 de grade Celsius.
În premieră, un model Hyundai pe hidrogen este construit pe o platformă dedicată, care asigură o greutate redusă, reprize impresionante, spațiu generos în cabină, dar și mutarea bateriei în portbagaj. Față de generația anterioară de propulsii pe hidrogen furnizate de Hyundai la ix35 Fuel Cell, NEXO este mai ușor, accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde, fiind cu 3 secunde mai rapid ca predecesorul său, oferind și un cuplu superior. Producătorul promite și o rulare mai silențioasă, cu un compartiment motor foarte bine izolat fonic.