Hyundai patentează o bujie revoluționară

Bujia Hyundai autoexpert.ro

Motorul cu aprindere mai are câțiva iepuri în joben. Și e încurajator că există noi metode prin care să eficientizăm arderea. De exemplu, Hyundai tocmai a patentat o bujie revoluționară, care simplifică celebrul sistem Twin Spark de la Alfa Romeo, păstrându-i avantajele. Iar inovația implică un amănunt banal ce ține de bobina de inducție.

Cu toții știm celebrele motoare Twin Spark de la Alfa Romeo. Sunt mici bijuterii tehnologice care utilizează câte două bujii pe fiecare cilindru. Scopul: aprinderea uniformă, rapidă și completă a amestecului. Astfel, se uniformizează arderea și poate fi introdus un amestec mai sărac fără teama de autodetonare. Scade, deci, consumul raportat la performanțele motorului.

În cazul TS-urilor de la Alfa, tehnologia avea o largă arie de acoperire, de la motoare de 1.4 l la 2.0 l. Cele două bujii erau fie identice, fie diferite, în funcție de generație. Iar compania italiană a utilizat tehnologia încă din 1914, pe mașina lor de curse.

Recent, Mazda a patentat o tehnologie asemănătoare care ar putea fi montată pe motoarele Skyactiv-X.

Iar acum, Hyundai vine cu o inovație care simplifică construcția. În esență, se folosește de o bujie cu trei electrozi care permite aprinderea a două scântei. Dacă te gândești că ai mai văzut pe piață bujii cu un electrod negativ despicat în V care să facă același lucru, nu e chiar așa. Bujiile existente aprind doar o scânteie pe ciclu. Bujia Hyundai produce două.

Cum funcționează noua bujie revoluționară

Inginerii de la Hyundai au studiat graficul tensiunii de ieșire a bobinei de inducție. Astfel, au observat un al doilea vârf de tensiune la fiecare aprindere. Iar acest vârf rămâne mereu nefolosit. Pentru a-l folosi, au proiectat o bujie aparte. ”Amănuntul” este că al doilea vârf de tensiune este negativ.

Bun. Deci, există un singur electrod de masă în contact cu cliulasa. Acesta poate avea diferite forme, dar, în esență, poate fi convențional. Diferența e că acum există doi electrozi separați în centru. Fiecare este conectat la câte un capăt al înfășurărilor bobinei secundare. Ambii se găsesc în aceeași izolație și ambii dau câte o scânteie aceluiași electrod de masă.

Ei, bine, când se atinge maximum de tensiune pozitivă, se produce prima scânteie între primul electrod central și cel de masă. Apoi, când vârful de tensiune negativă este atins, aproape simultan cu cel pozitiv, se produce a doua scânteie. Fix atât de simplu! În zona superioară, unde este montată fișa, această bujie revoluționară are doi conectori, fiecare pentru un electrod central.

Bujia Hyundai autoexpert.ro

Iată, deci, că motorul termic mai are marje de ameliorare ce pot fi atinse cu costuri minime!

via carbuzz

foto: USPTO

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top