După ce a anunțat producerea în serie, în cursul anului viitor, a hot-hatch-ului bazat pe modelul i30, divizia sport a producătorului coreean aduce la salonul auto de la Busan, în Coreea, un concept derivat din modelul Veloster: Hyundai RM 16.
Divizia N își face mâna pe modele demonstrative până când va lansa noul vârf de gamă al lui i30. Lansarea unui model pe piață impune cunoștințe complxe, de aceea coreenii exersează diverse concepte și sisteme pe mașini demo.
Ultimul dintre acestea este Hyundai RM 16. Programul RM (Racing Midship) a debutat în 2012 și are ca scop testarea tehnologiilor inovatoare înainte de a fi folosite pe viitoarele mașini de performanță ale mărcii. RM 16 (sau Racing Midship 2016), reprezintă cea mai recentă iterație a conceptului și prezintă o arhitectură sportivă până-n măduva oaselor: motor dispus central, greutate redusă și două locuri.
Absolut toate elementele care definesc noul concept sunt focalizate pe performanță. Astfel, ideea că ”forma se adaptează funcționalității”, a dictat design-ul axat pe atingerea celei mai mici rezistențe la înaintare. Astfel, capota este alungită, dar plonjată, farurile – subțiri, iar prizele de aer sunt supradimensionate pentru a răci eficient radiatoarele motorului dus la limită.
Acesta este un T-GDI de 2 litri și 300 CP, plasat central pentru a se obține o distribuție sportivă a maselor: 43% în față, 57% în spate. Totodată, elementele au fost coborâte atât de mult, încât centrul de greutate se află acum la mai puțin de 50 cm de sol!
Structura caroseriei este realizată din aluminiu, iar pe ea sunt montate panourile exterioare, fabricate din mase plastice ranforsate cu fibră de carbon (CFRP). Revenind la motor, un compresor electric se alătură turbocompresorului, pentru a aduce un plus de putere și promptitudine la accelerare. Diferențialul electronic LSD montat pe puntea spate are grijă de aderența pe viraje, ajutat fiind de eleronul reglabil automat.
Eșapamentul a fost proiectat de la zero, pentru a obține minimum de rezistență la curgerea gazelor și o tonalitate demnă de cei 300 de cai pe care-i produce motorul central.
Prezentarea acestui concept nu face decât să pună paie pe focul anunțării viitorului Hyundai i30 N. Iar faptul că Hyundai RM 16 este o mașină complet funcțională, ne face gândul să zboare la performanțele viitorului motor de ”peste 260 CP” al compactei.
Sursa foto: Hyundai, caradvice.com.au