Din dorința de a evita eventualele sancțiuni ale Comisiei Europene din cauza neîndeplinirii standardelor de depoluare impuse pentru 2025, Hyundai încearcă o dublare a vânzărilor de mașini electrice.
La fel ca majoritatea producătorilor auto care își comercializează produsele în Europa, coreenii de la Hyundai sunt nevoiți să reducă drastic emisiile medii ale flotei de vehicule vândute pe continent în 2025. Menținerea acestui indicator sub 95 gr. CO2/km poate fi realizată doar prin comercializare a cât mai multe mașini electrice.
În acest context, în ciuda unei cereri slabe de mașini electrice în Europa, Hyundai are în plan să își dubleze vânzările de astfel de vehicule.
„Vom face tot posibilul pentru a atinge obiectivele privind emisiile. Pentru a realiza acest lucru, creșterea ponderii vehiculelor electrice este cea mai importantă parte a strategiei noastre”, a declarat Seung Jo Lee, directorul financiar al Hyundai în timpul prezentării rezultatelor pentru al patrulea trimestru din 2024.
Conform statisticii Dataforce, care are la bază valori preliminare ale vânzărilor, Hyundai a comercializat în 2024 în Europa 68.279 de mașini electrice, cu 15% mai puține decât în anul precedent. Constructorul vrea acum să oprească declinul în această privință și chiar să dubleze valoarea până la circa 140.000 de unități.
Scăderea vânzărilor de automobile electrice a avut un impact negativ și asupra vânzărilor totale ale producătorului în Europa, care au scăzut cu 3,8%. Mașinile electrice au reprezentat anul trecut 11% din totalul vânzărilor Hyundai în Europa, comparativ cu 15% în 2023.
Intenția și speranțele Hyundai au la bază atât lansarea unor noi produse, precum și o strategie comercială flexibilă menită să ofere avantaje clienților care vor opta pentru mașini electrice în detrimentul unora cu sistem clasic de propulsie.
Un prim element care se află la baza strategiei Hyundai pentru 2025 este lansarea micului model electric Inster pe cât mai multe piețe din Europa. Vehiculul poate fi comandat deja și în România cu un preț de bază de 23.562 de euro și pune la dispoziția utilizatorilor o baterie de 42 kWh sau 49 kWh, precum și motoare electrice cu o putere de 97 CP, respectiv, 115 CP. Cea mai accesibilă variantă (Highway – 42 kWh, 97 CP) asigură o autonomie de 327 km, în timp ce versiunile superioare se pot deplasa până la 370 km cu o singură încărcare.
Pe lângă micul Hyundai Inster, compania are în plan tot pentru 2025 și lansarea SUV-ului de mari dimensiuni Ioniq 9. Prezentat în noiembrie 2024 la expoziția auto de la Los Angeles, vehiculul este fratele Kia EV9, model aflat deja în vânzare în România.
În plus, tot în 2025, Hyundai ar putea prezenta Hyundai un model electric compact – numit, probabil, Ioniq 3 – care ar avea la bază platforma tehnică a Kia EV3.
Pe lângă aceste noi modele, Hyundai se bazează în atingerea țintelor impuse pe vehiculele care deja și-au dovedit atractivitatea în fața clienților europeni. În 2024 cel mai vândut astfel de model a fost SUV-ul compact Kona, a cărui variantă electrică a fost comercializată în 36.526 exemplare. Pe locul secund în preferințele clienților de mașini electrice Hyundai s-a clasat anul trecut Ioniq 5 (22.830 unități), iar pe trei Ioniq 6 (8.731 unități).
Tot în Europa, grupul Hyundai comercializează pe anumite piețe și marca premium Genesis. Aceasta a vândut în 2024 doar 1.383 de automobile electrice, iar în 2025 va renunța complet la comercializarea mașinilor cu motoare cu ardere internă.