Hyundai și Kia pun ambreiaje pe vehiculele electrice

Ambreiaje pe vehculele electrice Hyundai autoexpert.ro

Ușor, ușor, mașinile electrice tind să renunțe la simplitate. Adică, fix la unul dintre cele mai mari avantaje pe care le au față de cele termice. În cazul de față, Hyundai a depus un patent prin care brevetează un sistem Torque Vectoring cu două ambreiaje pe vehiculele electrice.

Un motor, un reductor, două planetare, patru roți. De atât ai nevoie ca să transformi curentul din baterie în cuplu transmis la șosea. Sigur, când un singur motor nu mai e suficient, cantitatea de componente crește. Totuși, esența este că numărul minim de componente mecanice minimizează probabilitatea de defectare a pieselor și scade costurile de întreținere.

Sigur, există probleme de fiabilitate și la electrice (și nu puține). Dar ele sunt legate de software. Astfel, nu e nevoie de schimbare a pieselor sau de forță de lucru (la propriu) pentru a le remedia. E suficient un update de soft.

credit scheme: USPTO

Ei, bine, în contextul ăsta, Hyundai adaugă un sistem de ambreiaje pe vehiculele electrice. Momentan, a depus schema la USPTO (United States Patent and Trademark Office) pentru brevetare. Aceste ambreiaje vor avea un rol activ în sistemul Torque Vectoring.

Ambreiaje pe vehiculele electrice

 

Ce face acest sistem? Păi, distribuie cuplul transmis fiecărei roți motrice separat. Iar asta ameliorează controlul la limită al mașinii, indiferent de starea suprafeței de rulare (uscat, umed, zăpadă). Este un sistem utilizat cu precădere la mașinile sport.

Și ghici ce va lansa Hyundai? Fix Ioniq 5 N. Și ghici ce sistem va avea integrat acesta? Drift Mode. Iată că lucrurile de leagă (cel puțin la nivel teoretic).

Ambreiaje pe vehculele electrice Hyundai autoexpert.ro

În orice caz, Torque Vectoring poate fi rezolvat mai elegant, fără prezența mecanicii. Doar că e nevoie de motoare electrice separate pentru fiecare roată. Aceste modele controlează cuplul transmis individual la roată foarte eficient, softul fiind capabil să efectueze 100 de operații pe secundă. De exemplu, Tesla Model S Plaid și Lucid Air (3 motoare) și Rimac Nevera, respectiv viitorul BMW i4 de top (4 motoare).

Una peste alta, rămâne de văzut dacă această complicare cu elemente mecanice a autovehiculelor electrice va merita. Adică, dacă beneficiile vor fi mai mari decât efortul.

Via carbuzz

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top