Hyundai și Kia se confruntă cu provocări legate de forța de muncă pe fondul electrificării

Hyundai și Kia AutoExpert

Trecerea Hyundai și Kia la electrificare generează preocupări semnificative în cadrul mișcării sindicale din Coreea de Sud, asemănătoare problemelor întâlnite în SUA și Europa. Trecerea la vehiculele electrificate amenință locurile de muncă, după cum reiese din evoluțiile recente și din discuțiile cu liderii sindicatelor.

 

În Coreea de Sud, eforturile de electrificare ale Hyundai și Kia provoacă îngrijorare în rândul sindicatelor puternice din țară. Sindicatul Coreean al Metalurgiștilor, care reprezintă aproximativ 180.000 de lucrători din industria auto – dintre care 70.000 la Hyundai și Kia – a discutat recent despre aceste preocupări. Sindicatul negociază un nou contract și a amenințat cu greva în legătură cu viitoarele planuri de angajare și cu împărțirea profitului din câștigurile record ale Hyundai din 2023.

Această situațieeste similară cu greva de șase săptămâni de anul trecut dintre United Auto Workers și cei trei producători auto din Detroit. În plus, o tragedie recentă la o fabrică de baterii cu litiu la sud de Seul, unde un incendiu a ucis 23 de persoane, majoritatea muncitori imigranți, a intensificat preocupările legate de siguranță în industria de producție a bateriilor. Guvernul a reacționat prin formarea unui grup de lucru pentru îmbunătățirea măsurilor de siguranță în caz de incendiu.

Oficialii sindicatului, inclusiv secretarul pentru politici Kim Sang Min și directorul executiv internațional Hyewon Chong, au evidențiat provocările reprezentate de pierderea locurilor de muncă din cauza electrificării și automatizării, alături de riscurile de siguranță în producția de baterii. Aceștia au subliniat necesitatea unor sisteme solide de gestionare a siguranței, în special pentru lucrătorii temporari și externalizați.

Extinderea de către Hyundai a fabricilor de vehicule electrice în Coreea de Sud, SUA și a unei noi unități automatizate în Singapore a generat îngrijorări cu privire la siguranța locurilor de muncă. Sindicatul pledează pentru crearea de noi locuri de muncă în industriile ecologice pentru a compensa eventualele pierderi de locuri de muncă. Ei au subliniat importanța unei abordări cuprinzătoare care să includă responsabilitatea lanțului de aprovizionare pentru neutralitatea emisiilor de carbon și strategii economice regionale pentru a susține ocuparea forței de muncă.

Pe măsură ce forța de muncă din Coreea de Sud se restrânge odată cu pensionarea generației baby boomers, companiile se bazează din ce în ce mai mult pe lucrătorii imigranți. Sindicatul abordează această problemă prin publicarea de buletine informative multilingve și prin negocierea unor condiții de muncă mai bune și a unor contracte de muncă standardizate pentru lucrătorii imigranți.

În ceea ce privește generația tânără, angajamentul sindical rămâne scăzut în rândul generației Z și al milenialilor. Cu toate acestea, unii lucrători tineri formează noi sindicate și manifestă dorința de a contesta conducerea, deși în mod diferit față de generațiile mai în vârstă.

Tranziția Hyundai și Kia către vehiculele electrice remodelează peisajul muncii în Coreea de Sud. Necesită o analiză atentă a securității locului de muncă, a siguranței și a includerii diverselor categorii demografice de lucrători pentru a asigura un viitor echilibrat și durabil.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top