2015 nu e un an bun pentru BMW X6. După ani întregi de singurătate în segmentul pe care și l-a creat singur, X6 se pregătește să primească oaspeți. Prin apariția lui GLE Coupé, segmentul SUV Coupe tocmai a devenit mult, mult mai interesant.
Printr-o singură mișcare, Mercedes-Benz a dublat, practic, numărul opțiunilor pentru cei interesați (din cine știe ce motiv?) de achiziția unui SUV Coupé. Odată cu schimbarea denumirii, noua generație a fostului ML – care acum se cheamă GLE (știu, e complicat) – a primit și o versiune cu haion plonjat care-l face să pară un soi de rudă îndepărtată (și mult mai bine făcută) a lui CLS.
De fapt, dacă e să ne uităm strict la design – și mai ales la partea din față -, noul GLE Coupé pare mai degrabă înrudit cu Clasa S Coupé, preluând din liniile curate și stopurile înguste ale acestuia. De la linia roților în sus, GLE Coupé arată exact așa cum ar trebui s-o facă un coupé Mercedes-Benz, adică elegant și rafinat; mai jos de ea, avem un SUV în cel mai pur sens al cuvântului, chiar dacă perechea de terminații duble ale evacuării spune o altă poveste.
Asta se întâmplă pentru că mașina aleasă pentru prezentarea noului model a fost chiar prima iterație a noii linii Mercedes-Benz AMG Sport, gama care va sta între modelele de top Mercedes-Benz și cele dezvoltate de AMG în ceea ce privește performanțele. Poți să te gândești la ele ca la niște AMG-uri mai potolite, sau niște Mercedesuri mai apucate – cert este că Mercedes-Benz GLE 450 AMG Coupé este unul dintre ele.
Motorul care va sta sub capota lui GLE 450 AMG Coupé este un V6 bi-turbo de trei litri, capabil să dezvolte o putere maximă de 367 CP și un cuplu de 520 Nm (disponibil încă de la 1.400 rpm). Atunci când va intra la vânzare (iulie 2015), GLE Coupé va fi disponibil și cu alte două motorizări, una pe benzină și una diesel. Cea diesel se va numi GLE 350 d Coupé 4MATIC și va avea un motor V6 de trei litri, 258 CP și 620 rpm, în timp ce benzina va purta numele GLE 400 Coupé 4MATIC și va folosi tot un motor V6 de trei litri bi-turbo, însă va avea „doar” 333 CP și 480 Nm.
Toate modelele vor folosi doar noua transmisie automată 9G-TRONIC cu (da, ai ghicit) nouă trepte și, de asemenea, toate vor avea sistemul de tracțiune integrală 4MATIC.
O altă dotare nouă care va intra standard la toate modelele Mercedes-Benz GLE Coupé este sistemul DYNAMIC SELECT care-i permite șoferului să aleagă între cinci moduri de rulare diferite: Individual, Comfort, Slippery, Sport și Sport+. Denumirea fiecăruia dintre ele anunță foarte clar la ce te poți aștepta și, oricum, e un lucru cu care deja ne-am obișnuit la alte mărci. DYNAMIC SELECT acționează diverse sisteme importante precum suspensiile, direcția, cutia de viteze sau răspunsul accelerației, dar și nimicuri menite doar să crească imersiunea șoferului, cum ar fi iluminatul ambiental sau grafica sistemului COMAND.
La interior, GLE Coupé continuă direcția bună în care se îndreaptă Mercedes-Benz, designerii germani ținând cont chiar și de reproșurile clienților față de ecranul „plutitor” care la GLE Coupé este parțial încorporat în planșa de bord. În rest, poți să te aștepți la aceeași execuție ireproșabilă și la același nivel ridicat de confort ca la restul mașinilor din partea superioară a gamei Mercedes-Benz.
Singura necunoscută legată de GLE Coupé care încă mai dăinuie este prețul. Dar, stai liniștit: dacă-ți permiți unul, știi asta deja.