Porsche Taycan testează aproape de Cercul Polar, dar și în Africa de Sud. Inginerii vor să vadă cum se comportă mașina electrică în condiții extreme, pe gheață și zăpadă, dar și la temperaturi mari.
Regiunea Cercului Polar nordic este paradisul testelor din perioada de dezvoltare a mașinilor ultra-performante, iar Porsche Taycan nu face excepție. Supercarul electric este supus testelor dinamice pe gheață și zăpadă.
În același timp, o altă echipă de ingineri de la Porsche desfășoară teste în Africa de Sud și în Dubai, la temperaturile puse la dispoziție de deșertul arab, de până la 50 de grade. Acestea însă, sunt doar două dintre cele 30 de țări în care au avut loc sesiunile de teste pe parcursul dezvoltării supercarului electric.
“Înainte ca Taycan să ajungă pe piață la finele acestui an, vom fi parcurs aproximativ șase milioane de kilometri pe întreg mapamondul. Deja suntem foarte mulțumiți de cum se prezintă vehiculul la această oră. Taycan va fi un veritabil Porsche!”, spune coordonatorul programului de dezvoltare a modelului, Stefan Weckbach.
Cum se pronunță numele viitorului supercar electric de la Porsche, Taycan?
Inginerii au spus prototipurile Taycan unor teste la fel de riguroase ca acelea prin care trec mașinile sport cu motor termic ale companiei. Taycan a trebuit să treacă și examenul încărcării bateriei în toate condițiile climatice. Mașina trebuie să parcurgă peste 500 de kilometri între două încărcări, cifre furnizate conform ciclului NEDC. Bateria litiu-ion se poate încărca pentru o autonomie de 100 de kilometri în doar patru minute. Testele au vizat și performanțele pe circuit, pentru că este vorba despre o mașină care ajunge de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde.
Iată datele programului de testare care se apropie de final:
Distanța parcursă: aproximativ 6 milioane de kilometri.
Statele în care au fost testate prototipurile: 30 de țări printre care SUA, China, Emiratele Arabe Unite și Finlanda.
Temperaturile la care au fost supuse: -35 – +50 de grade Celsius
Altitudine: de la 85 de metri sub nivelul mării la 3.000 de metri.
Cicluri de încărcare: peste 100.000.
Echipa de dezvoltare: aproximativ 1.000 de șoferi de teste, tehnicieni și ingineri.
Posibili cumpărători: 20.000 de persoane și-au anunțat deja interesul.