Îmblânzitoarele de lei – Mașinile care au animale pe post de embleme și povestea lor

Colaj Animale Miss Auto

Vrem, nu vrem, traficul din zilele noastre arată ca o grădină zoologică. Avem leul de la Peugeot, căluțul cabrat de la Ferrari, avem taurul Lamborghini, iar autostrăzile sunt pline de vulturi și  feline. Vă rugăm doar să nu apelați Protecția Animalelor. Niciunul nu a fost rănit în procesul de producție al acestor mașini.

Peugeot – Dresură de lei

Peugeot logoÎn 1858, Jules și Emile Peugeot apelaseră la un bijutier pentru un logo care să reprezinte personalitatea produselor companiei lor, care fabrica, la acea vreme unelte și fierăstraie. Celebrul leu Peugeot, asemănător cu ceea ce vedem acum pe capota mașinilor produse în Franța, și-a făcut apariția în 1948. Un leu simplu, cu o înfățișare dinamică se regăsea atunci pe legendarul model 203.

Logo-ul actual a fost bătut în cuie în 2002, când leuțul, ca simbol al echilibrului și forței, a fost așezat pe un fundal albastru.

 

Ferrari – Căluțul cabrat

Ferrari logoCăluțul negru pe fundal galben, purtat de supermașinile Ferrari are o poveste tristă. Era emblema unui celebru pilot de avioane, Francesco Baracca. Tânărul Baracca a decedat în misiune, în Primul Război Mondial. Avea doar 30 de ani. În 1923, la Ravenna, Contesa Baracca, mama pilotului, s-a întâlnit cu Enzo Ferrari și i-a cerut ca mașinile sale de curse să preia logo-ul purtat de fiul ei, sugerându-i că îi va aduce noroc.

S-a întâmplat însă, abia la Spa, nouă ani mai târziu, iar Scuderia a câștigat. De atunci, Ferrari a păstrat căluțul cabrat ca logo și talisman.

 

Porsche – Istoria germană într-o emblemă

Porsche logoAvem tot un cal negru pe fundal galben. De ce? Pentru că numele orașului Stuttgart se traduce ca ‘’ferma de armăsari’’, cu referire la stabilimentul aflat în zonă încă din secolul al XII-lea. Iar fundalul galben auriu al blazonului și cele șase coarne de cerb reprezintă armura tipică Regatului Wurttemberg-Baden, cu capitala la Stuttgart.

Expresie a vitezei și a puterii, emblema nu s-a schimbat mai deloc de la momentul apariției mașinilor Porsche pe piața americană, în 1952, și până acum.

Test drive Porsche Macan facelift – Porsche, adjectiv

Ford Mustang – E un avion? E un cal? E un Ferrari?

Rămânem la cai, dar traversăm Atlanticul. E un avion! E un cal! E un Ferrari! Ba este câte puțin din toate. Este Mustang logoun Mustang! Mașina cu nume preluat de la un avion de vânătoare are drept logo un armăsar la galop, ieșit din mâna designer-ului Phillip Thomas Clark, pe când avea 27 de ani.

Clark abia părăsise compania GMC pentru Ford și primea acum cea mai grea comandă: un logo care se reprezinte și mașina, și spiritul american. Abia după o sută de zile de muncă și diverse forme, sigla a fot acceptată de șefii de la Ford.

 

Lamborghini – În zodia Taurului

Lamborghini logoSignor Ferruccio Lamborghini era născut în zodia Taurului și adora coridele. Așa a ajuns un taur pe capota bolizilor.

Aproape toate modelele Lamborghini au purtat numele unor tauri celebri sau al unor rase nobile. Cele mai recente sunt Murcielago (un taur care a supraviețuit celor 28 de lovituri primate în timpul unei coride), Gallardo (rasa din care a derivat o altă rasă care a dat numele unui model, Miura), dar și Aventador (un taur de succes din anii ’90).

Test drive – Lamborghini Urus

Jaguar – pisica de pe capotă

Jaguar logoGrație, eleganță, performanță, putere și ambiție. Silueta tridimensională a unui jaguar era cea mai bună soluție pentru a le întruchipa pe toate. Logo-ul a suferit mai multe modificări de-a lungul timpului, felina aflată în săritură primind diverse nuanțe de argintiu, gri metalizat și chiar negru, pentru a sublinia rafinamentul companiei.

Însă folosirea protuberanțelor pe capota mașinilor a fost interzisă de noile norme de siguranță, așa că Jaguar a trebuit să-și reconfigureze emblema.

 

Bentley îți dă aripi

Bentley logoBentley construia motoare de avioane în timpul Primului Război Mondial. Așa că prezența aripilor de pasăre în sigla companiei britanice este firească. Aripile flanchează litera B și are înfățișarea unui blazon aristocrat. Discul solar înaripat a fost folosit ulterior ca logo și de numeroase grupuri oculte.

Salvată de la faliment de Rolls-Royce și integrată în grupul Volkswagen din 1998, compania și-a păstrat… zborul.

 

Dacia 

Dacia logoRămânem la aripi, dar revenim pe meleagurile noastre. Puțini știu că Dacia a debutat cu altă siglă. În august 1968, pe volanul Daciei, copie a Renault-ului 8, stătea, cu aripile larg deschise, un vultur, însoțit de acronimul UAP.  Modelul 1300 avea același vultur și pe grila radiatorului.

Dacă emblema a fost propusă de francezii de la Renault sau dacă a fost inspirată de stema județului Argeș? Este o informație care s-a pierdut de-a lungul deceniilor de comunism.

Test drive Dacia Duster TCe 150 GPF – Dacia cu apucături de Mercedes

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top