Impozit auto mai mare pentru motoarele de cilindree redusă și semnificativ mai mic pentru cele de peste 2.000 cmc. Acesta este țelul unui nou proiect de lege ce așteaptă aprobarea Parlamentului.
Despre propunerea legislativă de modificare a alin. (2) al art. 470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal v-am mai vorbit și luna trecută, însă, acum iese la iveală pentru prima dată grila completă de impozitare gândită de cei 60 senatori ai opoziției care semnează proiectul.
Deși scopul declarat al legii este reducerea impozitelor achitate anual de români pentru deținerea de mașini și motociclete, în special pentru cele cu motorizări mari, există și categorii de contribuabili care vor plăti, de fapt, mai mult.
Concret, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrică de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce cu 4.800 lei, însă pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de până la 1.600 de cm3 va creste cu 20 lei. Mai multe exemple găsiți în tabelul de mai jos:
Impozitul se va calcula prin înmulțirea unei cifre prestabilite cu numărul exact de centimetri cubi al motorului: pentru maşinile până în 2.000 centimetri cubi – 0,06 lei, iar pentru cele care depăşesc 2.000 centimetri cubi – 0,12 lei. Acum, impozitul se stabilește înmulțind fiecărei grupă de 200 cm3 sau fracțiune din aceasta cu valoarea corespunzătoare clasei de capacitate cilindrică (până la 1.600 cm3, între 1.601 și 2.000 cm3 etc).
Pentru a fi aplicat, trebuie mai întâi să fie votat de Parlament, iar apoi să fie promulgat prin decret prezidențial și să fie publicat în Monitorul Oficial.